Komplet sortiment af skære- og skrubskiver til jernbaneskinner

Komplet sortiment af skære- og skrubskiver til jernbaneskinner

Norton lancerer et komplet sortiment af skære- og skrubskiver til reparation af jernbaneskinner. Sortimentet indeholder skæreskiver, skrubskiver, slibesten og kop- og slibeskåle.

De seneste år er stålkvaliteten til skinner forbedret og stålet som anvendes i dag er både renere og hårdere. Hærdet og varmebehandlet stål med højt indehold af kul, mangan og silicium er svært af skære

og slibe i. Norton nye sortiment imødekommer disse høje krav og højner effektiviteten dermed effektiviteten ved nybygning som ved reparation af bane skinnerne.

Toros som sortimentet hedder, indeholder skæreskive i Ø600mm, der er fremstillet med en ny teknologi som gør dem ekstra velegnet til skæring af jernbane skinner. Denne skive anvendes på stor håndholdt motorsav fastspændt på skinnen. Til vinkelsliber findes skæreskiven i diameter Ø115-230mm: Norton Quantum som er den nye generation af ekstra tynde skæreskiver med lang levetid, NorZon Cut skrubskive til hurtig og høj afvirkning og X-Treme Life skæreskive og skrubskive. Desuden indgår Industrial Line skæreskive i diameter Ø300-400mm til benzin- og elektrisk motrosav. Disse skæreskiver findes i 3 hårdheder: Soft, Medium og Hard.

Norton’s sortiment til vedligeholdelse af jernbane skinner omfatter lige slibeskiver, forsatte slibeskiver, kopsten med istøbte gevindbøsning til slibning af svejsninger og til profilering af skinner. Yderligere omfatter sortimentet lamelrondeller til metalslibning og diamantklinger til skæring af beton.

For yderligere information se www.saint-gobain-abrasives.com

Saint-Gobain Abrasives A/S er førende leverandør af slibeprodukter og indgår i Saint-Gobain Abrasives, verdens største producent af slibeprodukter. Saint-Gobain Abrasives anvender den nyeste teknologi, er førende inden for udvikling af nye slibematerialer og byder på en række førende mærker som Norton, Clipper, Nimbus, Flexovit, Winter og Baystate.

Erik Møller

Pressekontakt Salgschef Danmark +45 2323 5244

Verdens største producent af slibeprodukter

Saint-Gobain Abrasives A/S er førende leverandør af slibeprodukter og indgår i Saint-Gobain Abrasives som verdens største producent af slibeprodukter. Saint-Gobain Abrasives A/S er en veletableret leverandør til den danske industri, autobranchen og distributører og er bedst kendt for en meget bred vifte af produkter af meget høj kvalitet. I Danmark markedsføres flere af Saint-Gobain’s velkendte mærker som Norton, Flexovit, Winter, Clipper og Nimbus.