Norton lancerer banebrydende slibebånd og fiberrondeller

Norton lancerer banebrydende slibebånd og fiberrondeller

Saint-Gobain Abrasives introducerer nu sin seneste innovation inden for slibeteknologi under Norton-brandet: RazorStar®. Med præcisionsformede keramiske slibekorn sætter Norton RazorStar®-slibebånd og -fiberrondeller en ny standard inden for metalslibning, bearbejdning, affasning og afgratning. Dette er til glæde for mange industrier og fagområder såsom almen teknisk fremstilling inden for metalkonstruktioner, støberi, byggeri, olie og gas, jernbaneindustrien, fly- og rumfartssektoren, samt medicin- og bilindustrien.

Norton RazorStar® er resultatet af en omfattende forskning og udvikling og sætter dermed en ny standard for slibepræstation på tværs af hele produktsortimentet.

"Denne helt nye teknologi er en vigtig milepæl inden for metalslibning. Vi tilpasser os de seneste behov på markedet ved at tilbyde den bedste slibehastighed, produktlevetid og slibekvalitet, så vores kunder kan opnå højere produktivitet og reducere deres slibeomkostninger. Udførlige produkttests har påvist endnu flere fordele, såsom betydeligt lavere energiforbrug og mindre affald, hvilket er helt i tråd med vores forpligtelse til en bæredygtig fremtid inden for produktion," siger Arnaud Saint-Ourens, vicedirektør for Saint-Gobain Abrasives i EMEA.

"RazorStar®-båndenes ydeevne er resultatet af vores nye 100 % præcisionsformede keramiske slibekorn og deres unikke skæregeometri. Disse, i kombination med vores patentanmeldte metode til at påføre slibekornene lodret på underlaget, maksimerer slibehastigheden, forlænger produktets levetid og minimerer risikoen for at efterlade brændemærker på emnerne", siger Jean-Marie Vallerot, produktdirektør hos Saint-Gobain Abrasives.

RazorStar®-fiberrondeller er en kærkommen tilføjelse til Nortons eksisterende produktsortiment til metalslibning, hvis performance er markant bedre end eksisterende fiberrondeller fra Norton.

"I både interne og eksterne tests har vi observeret en klar stigning i produktiviteten, hvilket skyldes den ekstra lange levetid og forbedret skarphed på RazorStar®F990S-fiberrondellerne. I alle tests overgår de samtlige af markedets konventionelle keramiske rondeller. Det giver os mulighed for at vise vores kunder, hvordan de kan opnå en højere produktivitet ved brug af færre rondeller, hvilket i sidste ende sparer dem tid og penge i driften", siger Emre Ulbay, chef for MRO-segmentet i EMEA.

Den globale lancering af Norton RazorStar®-slibebånd og -rondeller vil begynde i januar 2024. Dermed kan fagfolk på tværs af forskellige industrier se frem til store slibetekniske fremskridt, hvor denne banebrydende innovation hæver niveauet inden for metalslibning.

Saint-Gobain Abrasives A/S er førende leverandør af slibeprodukter og indgår i Saint-Gobain Abrasives, verdens største producent af slibeprodukter. Saint-Gobain Abrasives anvender den nyeste teknologi, er førende inden for udvikling af nye slibematerialer og byder på en række førende mærker som Norton, Clipper, Nimbus, Flexovit, Winter og Baystate.

Erik Møller

Pressekontakt Salgschef Danmark +45 2323 5244

Verdens største producent af slibeprodukter

Saint-Gobain Abrasives A/S er førende leverandør af slibeprodukter og indgår i Saint-Gobain Abrasives som verdens største producent af slibeprodukter. Saint-Gobain Abrasives A/S er en veletableret leverandør til den danske industri, autobranchen og distributører og er bedst kendt for en meget bred vifte af produkter af meget høj kvalitet. I Danmark markedsføres flere af Saint-Gobain’s velkendte mærker som Norton, Flexovit, Winter, Clipper og Nimbus.