Norton udvider sit sortiment til aluminiumbearbejdning

Norton udvider sit sortiment til aluminiumbearbejdning

Norton, den globale producent af slibeprodukter, har opgraderet sit sortiment til bearbejdning af aluminium og ikke-jernholdige metaller. Det udvidede sortiment omfatter velkendte skæreskiver og skrubskiver, som suppleres med nye lamelskiver med åben struktur til brug i vinkelslibere.

De nye skæreskiver og skrubskiver i Norton ALU-serien har et nyt, specialudviklet bindemiddel, der er langt mere modstandsdygtigt over for tilstopning, og som kombineret med unikke aluminiumoxidkorn giver op til 30 % højere ydeevne end vores tidligere aluminiumsortiment.

Takket være den specialudviklede sammensætning giver skæreskiverne en hurtig, let og fri skæring uden tilstopning – selv på bløde materialer.

En nyhed i sortimentet er lamelskiven Norton Alu Mesh. Den er udviklet til høje slibehastigheder på metal og har en åben struktur, der reducerer varmeudviklingen ved brug på vinkelslibere, hvilket giver bedre detaljekvalitet og minimalt materialetab. Disse værktøjer er ideelle til at fjerne rust eller maling fra metal og tynde profiler.

- Den nye Norton ALU-produktserie til vinkelslibere er vores svar på den stigende efterspørgsel på højtydende slibeprodukter, der er udviklet specielt til aluminium og bløde metaller. Vi er overbeviste om, at vores slibeløsninger til ikke-jernholdige metaller på alle måder opfylder og overgår vores kunders forventninger og giver en betydeligt hurtigere bearbejdning, længere levetid og forbedret brugerkomfort, siger Tomasz Dus, produktchef hos Norton Abrasives.

Du kan finde flere oplysninger om produktlinjen Norton ALU ved at kontakte din lokale Norton-repræsentant eller besøge www.saint-gobain-abrasives.com/da-dk.

Saint-Gobain Abrasives A/S er førende leverandør af slibeprodukter og indgår i Saint-Gobain Abrasives, verdens største producent af slibeprodukter. Saint-Gobain Abrasives anvender den nyeste teknologi, er førende inden for udvikling af nye slibematerialer og byder på en række førende mærker som Norton, Clipper, Nimbus, Flexovit, Winter og Baystate.

Erik Møller

Pressekontakt Salgschef Danmark +45 2323 5244

Verdens største producent af slibeprodukter

Saint-Gobain Abrasives A/S er førende leverandør af slibeprodukter og indgår i Saint-Gobain Abrasives som verdens største producent af slibeprodukter. Saint-Gobain Abrasives A/S er en veletableret leverandør til den danske industri, autobranchen og distributører og er bedst kendt for en meget bred vifte af produkter af meget høj kvalitet. I Danmark markedsføres flere af Saint-Gobain’s velkendte mærker som Norton, Flexovit, Winter, Clipper og Nimbus.