Ny afgratningsskive fra Norton – 1000 Long Life

Ny afgratningsskive fra Norton – 1000 Long Life

Norton lancerer et nyt sortiment i afgratningsskiver som har navnet 1000 Long Life til afgratning, polering og overfladebehandling. De nye skiver har op til dobbelt så lang leve tid som konkurrerende skiver.

Afgratningsskiver fremstilles af polernylon imprægneret med slibekorn og bindemiddel omkring et centerhul. De findes i flere forskellige hårdheder og kornstørrelser til afgratning, forarbejdning, fjernelse af slibespor, polering, rust- og oxidfjernelse samt for at opnå et dekorativt ydre.

1000 Long Life optager ikke varme fra materialet derved kølig slibning og afsætter ikke spor på emnet ved lettere arbejdstryk. Skiverne har op til dobbelt så lang leve tid som konkurrerende skiver takke være et meget stærk bindemiddel og ensartet høj kvalitet opnås i hele leve tiden.

Skiverne kan anvendes til både tør- og vådslibning eller med vandopløselig olie.

De nye skiver findes i dimensionerne 150 mm – 250 mm til anvendelse på bænkslibere eller håndholdte maskiner. De findes i forskellige kornstørrelser fra medium til fin og i hårdhed med åben eller tæt struktur. Skiver med tæt struktur har længere levetid og giver en konstant overflade og skiver med åben struktur varmer mindre og afsætter mindst materiale på emnet. Serien 1000 Long Life findes med to forskellige slibemidler – silicium carbid som giver et blank overflade eller aluminiumoxid som giver en mattere overflade. Skiver med silicium carbid anvendes hovedsageligt ved finere bearbejdning og aluminiumoxid til grovere arbejdsopgaver.

For yderligere information se www.saint-gobain-abrasives.com

Saint-Gobain Abrasives A/S er førende leverandør af slibeprodukter og indgår i Saint-Gobain Abrasives, verdens største producent af slibeprodukter. Saint-Gobain Abrasives anvender den nyeste teknologi, er førende inden for udvikling af nye slibematerialer og byder på en række førende mærker som Norton, Clipper, Nimbus, Flexovit, Winter og Baystate.

Erik Møller

Pressekontakt Salgschef Danmark +45 2323 5244

Verdens største producent af slibeprodukter

Saint-Gobain Abrasives A/S er førende leverandør af slibeprodukter og indgår i Saint-Gobain Abrasives som verdens største producent af slibeprodukter. Saint-Gobain Abrasives A/S er en veletableret leverandør til den danske industri, autobranchen og distributører og er bedst kendt for en meget bred vifte af produkter af meget høj kvalitet. I Danmark markedsføres flere af Saint-Gobain’s velkendte mærker som Norton, Flexovit, Winter, Clipper og Nimbus.