Ny Diamantklinge til hurtigere skæring

Ny Diamantklinge til hurtigere skæring

Norton Clipper lancerer en ny diamantklinge til beton, armeret beton og andre hårde materialer. Den nye klinge, som har betegnelsen Duo Extreme+, er en videreudvikling af Duo Extreme, og oplyses at give hurtigere og mere behagelig skæring, samt at have længere levetid i forhold til sin forgænger.

Duo Extreme+ har U-formede fordybninger i diamantsegmentet, hvilket giver hurtigere og mere fri skæring. Segmenterne er 15 mm høje hvilket giver klingen en lang levetid.  Den nye klinge skærer ifølge producenten op til 20 % hurtigere, og har op til 20% længere levetid i forhold til sin forgænger. Diamantsegmenterne er en ny type med højere og mere jævn densitet, og er lasersvejsede på stambladet efter en ny metode, som forankrer segmenterne bedre, og dermed giver et mere sikkert arbejdsmiljø. Segmenterne er endvidere trapezformede, hvilket giver et lavere vibrationsniveau og dermed mere behagelig skæring for brugeren.

Den nye diamantklinge er ideel til både tør- og vådskæring af beton, armeret beton, hårde materialer og diverse byggematerialer. Klingen findes i dimensionerne 230 mm, 300 mm og 350 mm til vinkelsliber, håndholdt benzinsav samt gulv- og vægsav.

For mere information kontakt Saint-Gobain Abrasives A/S

Saint-Gobain Abrasives A/S er førende leverandør af slibeprodukter og indgår i Saint-Gobain Abrasives, verdens største producent af slibeprodukter. Saint-Gobain Abrasives anvender den nyeste teknologi, er førende inden for udvikling af nye slibematerialer og byder på en række førende mærker som Norton, Clipper, Nimbus, Flexovit, Winter og Baystate.

Erik Møller

Pressekontakt Salgschef Danmark +45 2323 5244

Verdens største producent af slibeprodukter

Saint-Gobain Abrasives A/S er førende leverandør af slibeprodukter og indgår i Saint-Gobain Abrasives som verdens største producent af slibeprodukter. Saint-Gobain Abrasives A/S er en veletableret leverandør til den danske industri, autobranchen og distributører og er bedst kendt for en meget bred vifte af produkter af meget høj kvalitet. I Danmark markedsføres flere af Saint-Gobain’s velkendte mærker som Norton, Flexovit, Winter, Clipper og Nimbus.