Ny lamelrondel med længere levetid

Ny lamelrondel med længere levetid

Flexovit lancerer ny lamelrondel med ekstra lang levetid. Den nye rondel, Mega-Line SG LongLife, har forbedret egenskab ved slibning af varmefølsomme materialer som for eksempel r

Den nye lamelrondel er opbygget af en ny type slibelameller, som består af en meget kraftig polyesterryg, der er belagt med keramisk slibemiddel. Den kraftige ryg gør lamelrondellen meget modstandsdygtig mod nedslidning og iturivning, hvilket giver længere levetid. Slibemidlet som anvendes giver høj afvirkning på kort tid. Slibelærredet er belagt med et såkaldt supersize, som gør, at Mega-Line SG LongLife er mere koldslibende end andre konventionelle lamelrondeller. Denne egenskab reducerer varmeudviklingen under slibning, som formindsker risiko for brænding på materialer, hvilket gør den særdeles velegnet til slibning, afgratning af kanter på varmfølsomme materialer som rustfrit stål, krom, kobolt, titan og andre metaller.

Lamelrondellerne har en bagskive af glasfiber og anvendes på vinkelsliber og findes i dimensionen 125 mm i kornstørrelserne 40 og 60.

Saint-Gobain Abrasives A/S er førende leverandør af slibeprodukter og indgår i Saint-Gobain Abrasives, verdens største producent af slibeprodukter. Saint-Gobain Abrasives anvender den nyeste teknologi, er førende inden for udvikling af nye slibematerialer og byder på en række førende mærker som Norton, Clipper, Nimbus, Flexovit, Winter og Baystate.

Erik Møller

Pressekontakt Salgschef Danmark +45 2323 5244

Verdens største producent af slibeprodukter

Saint-Gobain Abrasives A/S er førende leverandør af slibeprodukter og indgår i Saint-Gobain Abrasives som verdens største producent af slibeprodukter. Saint-Gobain Abrasives A/S er en veletableret leverandør til den danske industri, autobranchen og distributører og er bedst kendt for en meget bred vifte af produkter af meget høj kvalitet. I Danmark markedsføres flere af Saint-Gobain’s velkendte mærker som Norton, Flexovit, Winter, Clipper og Nimbus.