Ny overfladebehandlingsrondel halverer arbejdstiden

Ny overfladebehandlingsrondel halverer arbejdstiden

Nortons nye overfladebehandlingsrondel Vortex Rapid Strip er velegnet til fjernelse af overfladedefekter, slibemærker, rust, korrosion, maling, rengøring af forme, lettere afgratning af kanter m.m. De har en helt ny opbygning som gør at de afvirker som en konventionel grov rondel, men giver en betydelig finere overfladefinish. Dette gør at flere slibetrin (grov– mellem- og finslibning) kan udføres med samme rondel, hvilket reducerer både arbejdstiden og omkostningerne, samtidig med at det forenkler arbejdet og reducerer behovet for lagerhold af rondeller i forskellige kornstørrelser. De er også meget modstandsdygtige mod itu rivning, hvilket giver op til fire gange længere levetid sammenlignet med konventionelle rondeller. Rondellen er endvidere smelt-fri, det vil sige meget lille tilmætning ved bearbejdning af bløde metaller som aluminium.

Vortex Rapid Prep rondellerne findes i Ø50 og Ø75 og er forsynet med Speedlok. De anvendes med en speciel holder i pneumatiske eller elektriske maskiner. De findes i kornstørrelser fra ekstra grov til meget fin.

Saint-Gobain Abrasives A/S er førende leverandør af slibeprodukter og indgår i Saint-Gobain Abrasives, verdens største producent af slibeprodukter. Saint-Gobain Abrasives anvender den nyeste teknologi, er førende inden for udvikling af nye slibematerialer og byder på en række førende mærker som Norton, Clipper, Nimbus, Flexovit, Winter og Baystate.

Erik Møller

Pressekontakt Salgschef Danmark +45 2323 5244

Verdens største producent af slibeprodukter

Saint-Gobain Abrasives A/S er førende leverandør af slibeprodukter og indgår i Saint-Gobain Abrasives som verdens største producent af slibeprodukter. Saint-Gobain Abrasives A/S er en veletableret leverandør til den danske industri, autobranchen og distributører og er bedst kendt for en meget bred vifte af produkter af meget høj kvalitet. I Danmark markedsføres flere af Saint-Gobain’s velkendte mærker som Norton, Flexovit, Winter, Clipper og Nimbus.