Ny spindelmonteret overfladebehandlingsrondel

Ny spindelmonteret overfladebehandlingsrondel

Norton lancerer en ny overfladebehandlingsrondel som giver mere effektiv slutbearbejdning efter slibning af emner i for eksempel stål, rustfrit stål samt aluminium og andre ikke-jernholdige materialer. Den nye rondel, som har betegnelsen Vortex RapidFinish, er spindelmonteret, hvilket gør den nem at arbejde med i svært fremkommelige områder.

Den nye Vortex RapidFinish rondel anvendes til finishopgaver efter slibning med for eksempel skrubskiver, fiber- eller lamelrondeller. Anvendelsesområder kan være fjernelse af slibespor, bearbejdning af overfladedefekter, afgratning, kantbrydning, rengøring, rustfjernelse og polering. Rondellen giver en jævn og fin overflade uden varmeskader i materialet, og samtidig en hurtig bearbejdning kombineret med lang levetid.

Vortex RapidFinish rondellen har en diameter på 150 mm og bredde på 13 mm. Spindeldiameter er 8 mm. Den anvendes i elektriske og pneumatiske maskiner til mangeartede opgaver i eksempelvis værkstedsindustri, støberier, pladeværksteder, autolakering, værfts- og offshoreindustri, rustfri industri etc. Vortex RapidFinish anvendes til kraftig afgratning, slutbearbejdning, fjernelse af svejsestænk og slibespor, nedslibning af mindre svejsninger, bearbejdning af beholdere og tanke mm. I Vortex sortimentet til overfladebehandling indgår også rondeller monteret på en glasfiber bagplade  til anvendelse i vinkelsliber, speedlok rondeller med TR gevind samt pressede rondeller til montering på løs spindel.

Vortex RapidFinish er fremstillet af polernylon med et patenteret slibemiddel, som i kombination med en helt ny fremstillingsmetode giver op til dobbelt afvirkning sammenlignet med konventionelle overfladebehandlingsrondeller.

Et nyt avanceret bindemiddel giver øget levetid med op til dobbelt antal emner per rondel. Rondellen har en jævn og konstant afvirkning og giver høj kvalitet på materialet.

Saint-Gobain Abrasives A/S er førende leverandør af slibeprodukter og indgår i Saint-Gobain Abrasives, verdens største producent af slibeprodukter. Saint-Gobain Abrasives anvender den nyeste teknologi, er førende inden for udvikling af nye slibematerialer og byder på en række førende mærker som Norton, Clipper, Nimbus, Flexovit, Winter og Baystate.

Erik Møller

Pressekontakt Salgschef Danmark +45 2323 5244

Verdens største producent af slibeprodukter

Saint-Gobain Abrasives A/S er førende leverandør af slibeprodukter og indgår i Saint-Gobain Abrasives som verdens største producent af slibeprodukter. Saint-Gobain Abrasives A/S er en veletableret leverandør til den danske industri, autobranchen og distributører og er bedst kendt for en meget bred vifte af produkter af meget høj kvalitet. I Danmark markedsføres flere af Saint-Gobain’s velkendte mærker som Norton, Flexovit, Winter, Clipper og Nimbus.