Ny støjsvag diamantklinge fra Flexovit

Ny støjsvag diamantklinge fra Flexovit

Ved skæring med diamantklinger opstår en høj hvinende lyd, der ofte opfattes som meget generende for omgivelserne. Flexovit nye diamantklinge, Mega-Line MaXX Silent har en helt ny konstruktion der undertrykker støj i frekvensområdet 2-6 kHz med 15 db i henhold til producentens oplysninger.

Tidligere var man istand til at reducerer støjen i et vist omfang (med op til 6 db) ved hjælp af en sandwich konstruktion af klingens stamblad med stål/kobber/stål. Flexovit Mega-Line MaXX Silent har også en sandwich konstruktionn men kobber er erstattet af et specialudviklet højabsorberende materiale, som dæmper svingningerne i stambladet. Derved sænkes lydnivauet mere end 30 gange i forhold til hvad der tidligere var muligt. Klingen er også designet med patenanmeldt fordybninger imellem segmenterne som gør, at ingen luftstørmning dannes og dermed fjenes den høje og fløjtende lyd ved brug.

Klingen, som er Ø230mm anvendes på vinkelsliber til både våd og tør skæring af beton, armeret beton og diverse byggematerialer. Klingerne har 17mm høje laser-svejste segmenter som giver klingen lang levetid. Segmenterne er trapez formede, hvilket giver en meget hurtig skæring og samtidig færre vibrationer, som forbedrer arbejdsmiljøet for brugeren

Saint-Gobain Abrasives A/S er førende leverandør af slibeprodukter og indgår i Saint-Gobain Abrasives, verdens største producent af slibeprodukter. Saint-Gobain Abrasives anvender den nyeste teknologi, er førende inden for udvikling af nye slibematerialer og byder på en række førende mærker som Norton, Clipper, Nimbus, Flexovit, Winter og Baystate.

Erik Møller

Pressekontakt Salgschef Danmark +45 2323 5244

Verdens største producent af slibeprodukter

Saint-Gobain Abrasives A/S er førende leverandør af slibeprodukter og indgår i Saint-Gobain Abrasives som verdens største producent af slibeprodukter. Saint-Gobain Abrasives A/S er en veletableret leverandør til den danske industri, autobranchen og distributører og er bedst kendt for en meget bred vifte af produkter af meget høj kvalitet. I Danmark markedsføres flere af Saint-Gobain’s velkendte mærker som Norton, Flexovit, Winter, Clipper og Nimbus.