Nye overfladebehandlingsrondeller med større anvendelsesområde

Nye overfladebehandlingsrondeller med større anvendelsesområde

Norton lanceret et nyt sortiment overfladebehandlingsrondeller med skrue gevind. De nye rondeller anvendes til slibning og alle rondellens sider kan anvendes (overside, underside og kant) hvilket giver et større anvendelsesområde.

De nye rondeller hedder Vortex Rapid Blend, og anvendes til afgratning og kantslibning på emner af titan, nikkellegeringer, rustfrit stål, sort stål og aluminium. De kan endvidere anvendes på overflader til fjernelse af slibemærker og andre overfladefejl. Rondellen er designet med nylonfiber som er belagt med patenteret slibemiddel og et specielt bakelit bindemiddel. Den nye konstruktion gør at rondellen bliver meget modstandsdygtig mod iturivning og har 3-8 gange længere levetid. Vortex RapidBlend kan anvendes til grov, mellem og meget fine opgaver og kan anvendes helt i bund hvorved færre rondelskift opnås. Rondellen har minimal tilmætning og er særdeles velegnet til bløde materialer.

Vortex Rapid Blend rondeller findes i Ø25, 38, 50 og76 mmog er designet med skrue gevind. For at opnå det perfekte resultat anvendes altid en bagplade som er mindre en Vortex RapidBlend rondel.

Saint-Gobain Abrasives A/S er førende leverandør af slibeprodukter og indgår i Saint-Gobain Abrasives, verdens største producent af slibeprodukter. Saint-Gobain Abrasives anvender den nyeste teknologi, er førende inden for udvikling af nye slibematerialer og byder på en række førende mærker som Norton, Clipper, Nimbus, Flexovit, Winter og Baystate.

Erik Møller

Pressekontakt Salgschef Danmark +45 2323 5244

Verdens største producent af slibeprodukter

Saint-Gobain Abrasives A/S er førende leverandør af slibeprodukter og indgår i Saint-Gobain Abrasives som verdens største producent af slibeprodukter. Saint-Gobain Abrasives A/S er en veletableret leverandør til den danske industri, autobranchen og distributører og er bedst kendt for en meget bred vifte af produkter af meget høj kvalitet. I Danmark markedsføres flere af Saint-Gobain’s velkendte mærker som Norton, Flexovit, Winter, Clipper og Nimbus.