Flexovit Maxx3 Combo

Nye skive til både slibning og skæring

Flexovit Maxx3 Combo er beregnet til brug i vinkelslibere, til skæring og slibning af kulstofstål, højlegerede kromlegeringer, rustfrit og andre hårde legeringer. Den nye skive er i 4,2 mm tykkelse og findes i 115, 125, 150, 180 og 230 diameter.

I Flexovit’s Maxx3-sortiment indgår nu også skrubskiver til slibning, med 7 mm tykkelse, og i diameter 115 - 230 mm.

Alle Maxx3 produkter er såkaldt jernfri, dvs. at indholdet af jern, klor og svovl er mindre end 0,1%, hvilket eliminerer risikoen for forurening af emnet.

Flexovit Maxx3 Combo har et lavere vibrationsniveau, som i kombination med slibning og skæring kan udføres med lavere arbejdstryk, som gør arbejdet lettere for operatøren.

Den nye skive er lavet med et nyt keramisk slibemiddel, der kombineret med et kraftigere bindemiddel giver højere afvirkningog længere levetid, kombineret med øget brugerkomfort.

Den længere levetid forårsager også færre afbrydelser ved udskiftning af skiverog mindre affald, da der bruges færre antal skiver.

"Takket være at man både kan slibe og skære med Maxx3 Combo, sparer du tidskrævende udskiftning af maskin- eller slibeværktøjer. Desuden har den nye skive et meget lavt vibrationsniveau og kan bruges med lavere arbejdstryk, som gør det væsentligt mere bekvemt for brugeren " fortæller Erik Møller, salgschef hos Saint-Gobain Abrasives A/S.

For yderligere info se www.flexovit.com

Saint-Gobain Abrasives A/S er førende leverandør af slibeprodukter og indgår i Saint-Gobain Abrasives, verdens største producent af slibeprodukter. Saint-Gobain Abrasives anvender den nyeste teknologi, er førende inden for udvikling af nye slibematerialer og byder på en række førende mærker som Norton, Clipper, Nimbus, Flexovit, Winter og Baystate.

Erik Møller

Pressekontakt Salgschef Danmark +45 2323 5244

Verdens største producent af slibeprodukter

Saint-Gobain Abrasives A/S er førende leverandør af slibeprodukter og indgår i Saint-Gobain Abrasives som verdens største producent af slibeprodukter. Saint-Gobain Abrasives A/S er en veletableret leverandør til den danske industri, autobranchen og distributører og er bedst kendt for en meget bred vifte af produkter af meget høj kvalitet. I Danmark markedsføres flere af Saint-Gobain’s velkendte mærker som Norton, Flexovit, Winter, Clipper og Nimbus.