Store sliberondeller til store overflader fra Norton

Store sliberondeller til store overflader fra Norton

Norton lancerer et nyt sortiment af sliberondeller specielt til anvendelse på store overflader. De nye rondeller har diamanter på 203mm og findes i mange forskellige designs.

Ved slibning af store overflader lettes arbejdet hvis man anvender store sliberondeller, hvilket giver en mere effektiv slibning og et bedre resultat. Norton's nye sortiment med203 mmsliberondeller anvendes især til slibning af primer og lakerede/malede overflader, komposit, glasfiber, ikke-jernholdige materialer som for eksempel aluminium.

Anvendelsesområdet findes især i billakering, skibs- og bådbygning og reparation samt fremstilling af produkter i kompositmaterialer.

De nye rondeller findes til grov og fin slibning. Til grov slibning anvendes Norton Blue Fire som har Norzon slibemiddel og en kraftigt og modstandsdygtig papir ryg. Denne rondel findes i korn 40-120. Norton Pro rondellerne anvendes til finere slibning. Her er anvendt et varmebehandlet, høj præsterende aluminiumoxid slibekorn samt en belægning som modvirker mætning. Norton Pro rondeller findes i korn 80-400. Til meget fin slibning anvendes Norton Pro Plus som findes op til korn 800. Denne rondel er belagt med et Premium Norzon SG keramisk slibekorn og varmebehandlet aluminiumoxid som giver den hurtigste afvirkning og et meget jævnt og konstant slibemønster.

Norton Pro Plus er belagt med et ekstra fyldstof som modvirket tilmætning og derved giver længere levetid.

Samtlige rondeller findes med 8+1 eller 26+1 hul og i sortimentet indgår også bagskiver og mellemlæg.

Saint-Gobain Abrasives A/S er førende leverandør af slibeprodukter og indgår i Saint-Gobain Abrasives, verdens største producent af slibeprodukter. Saint-Gobain Abrasives anvender den nyeste teknologi, er førende inden for udvikling af nye slibematerialer og byder på en række førende mærker som Norton, Clipper, Nimbus, Flexovit, Winter og Baystate.

Erik Møller

Pressekontakt Salgschef Danmark +45 2323 5244

Verdens største producent af slibeprodukter

Saint-Gobain Abrasives A/S er førende leverandør af slibeprodukter og indgår i Saint-Gobain Abrasives som verdens største producent af slibeprodukter. Saint-Gobain Abrasives A/S er en veletableret leverandør til den danske industri, autobranchen og distributører og er bedst kendt for en meget bred vifte af produkter af meget høj kvalitet. I Danmark markedsføres flere af Saint-Gobain’s velkendte mærker som Norton, Flexovit, Winter, Clipper og Nimbus.