Udvidet sortiment af Quantum skære- og skrubskiver

Udvidet sortiment af Quantum skære- og skrubskiver

Norton sortiment af Quantum skære- og skrubskiver er udvidet med flere nye dimensioner og typer, hvilket giver et bredere arbejdsområde. Blandt nyhederne kan nævnes skæreskive i Ø76mm som primært anvendes på luftværktøj til skæring af karrosseri plader og andre tynde materialer. Disse små skæreskiver er pakket i praktisk pakke med 5 stk.. Desuden lanceres en Quantum skrubskive i Ø230mm til slibning af for eksempel rustfri stål, legeret stål og kulstof og anvendes på vinkelsliber.

Sortimentet er yder mere udvidet med adskillige ekstra tynde skæreskiver i 0,8mm tykkelse i Ø115mm og Ø125mm. Disse tynde skæreskiver givet et meget fint og rent snit samt minimalt materialespild. Flere skæreskiver med større diameter lanceres også: 180x1,6mm og 230x1,9mm til anvendelse på vinkelsliber.

Norton Quantum har patent anmeldt ny bindemiddels teknologi som er mere modstandskraftig og derved længere levetid. Det nye bindemiddel gør også skiven mere stabil som resulterer i lavere vibrationer, mindre støv udvikling og højere præcision. NorZon anvendes som slibemiddel, som har stor evne til at modstå nedbrydning, som alligevel giver bedre kontrolleret forbrug end det meget anvendte aluminiumoxid. Skæreskiven skærer frit og hurtigt og i kombination med den forbedrede levetid opnås forbedret skæreomkostning, mindre risiko varmedannelser på emnet.

For yderligere information se www.saint-gobain-abrasives.com

Saint-Gobain Abrasives A/S er førende leverandør af slibeprodukter og indgår i Saint-Gobain Abrasives, verdens største producent af slibeprodukter. Saint-Gobain Abrasives anvender den nyeste teknologi, er førende inden for udvikling af nye slibematerialer og byder på en række førende mærker som Norton, Clipper, Nimbus, Flexovit, Winter og Baystate.

Erik Møller

Pressekontakt Salgschef Danmark +45 2323 5244

Verdens største producent af slibeprodukter

Saint-Gobain Abrasives A/S er førende leverandør af slibeprodukter og indgår i Saint-Gobain Abrasives som verdens største producent af slibeprodukter. Saint-Gobain Abrasives A/S er en veletableret leverandør til den danske industri, autobranchen og distributører og er bedst kendt for en meget bred vifte af produkter af meget høj kvalitet. I Danmark markedsføres flere af Saint-Gobain’s velkendte mærker som Norton, Flexovit, Winter, Clipper og Nimbus.