SALTO bidrager til FNs Verdensmål

SALTO bidrager til FNs Verdensmål

SALTO Systems, en ledende producent af elektroniske adgangskontrolløsninger, har forpligtet sig til at bidrage til at opnå FNs 17 Verdensmål for bæredygtig udvikling (SDG) som defineret af De Forenede Nationers (FN) Generalforsamling.

“SALTO Systems har foretaget en gennemgribende forandring i retning af en stadig mere bæredygtig virksomhedsmodel for at reagere på de miljømæssige og sociale konsekvenser samt de vigtigste udfordringer, som verden står over for i dag på markedet for adgangskontrol og sikkerhed. Ved at reagere proaktivt på sociale udfordringer bidrager SALTO til at nå specifikke Verdensmål gennem sine ansvarlige virksomhedspolitikker," udtaler Javier Roquero, Administrerende direktør i SALTO Systems.

I september 2015 vedtog alle 193 FN-medlemsstater de 17 Verdensmål for bæredygtig udvikling. Verdensmålene sætter en global dagsorden, der vil overvinde fattigdom, beskytte planeten og fremme fred og velstand.

SALTO løser flere opgaver for at bidrage til at nå disse Verdensmål. Mange af målene er specifikke for miljømæssig bæredygtighed, såsom klimaændringer, bæredygtig drift, ansvarligt forbrug og produktmiljødesign. SALTO tager dette meget alvorligt og har opnået ISO 14001 certificering og er 100% CO2-neutral i sit fabrikshovedkvarter – et vigtigt skridt i retning af at gøre nøglefri, smart adgangsteknologi bæredygtig.

"Vi er stolte over at bidrage til FNs Verdensmål for bæredygtig udvikling. Der er et presserende behov for, at verden finder en mere bæredygtig udvikling. Som en del af 2030-dagsordenen for bæredygtig udvikling, udgør FNs 17 Verdensmål en ramme for kollektive indsatser, der kan beskytte vores fremtid", udtaler Roquero.

SALTOs engagement i bæredygtighed udspringer af en virksomhedskultur, der omfatter integritet, respekt for andre og en forpligtelse til at støtte lokalsamfundet. For at implementere meningsfuld bæredygtighedspraksis og optimere styringen af bæredygtighedsaspekter på tværs af organisationen involverer SALTO alle virksomhedens afdelinger, funktioner og medarbejderniveauer, fra topledelsen til den enkelte medarbejder på fabrikken og på arbejdspladser over hele verden. SALTO fremmer også aktivt miljømæssigt og socialt ansvar blandt vores mange leverandører.

"SALTOs engagement i virksomhedernes sociale ansvar kræver, at vi har gennemtænkt effekten af vores forretningspraksis og politikker. Vi tror, at måden vi arbejder på, den teknologi vi udvikler og de løsninger vi leverer, bidrager til mange af FNs Verdensmål – lige fra vores virksomhedspraksis til vores forpligtelse til at bevæge os i retning af en cirkulær økonomi," udtaler Roquero. "Hos SALTO stræber vi efter at være en pioner i overgangen til en bedre, sikrere, mere digital, mere klimavenlig og mere bæredygtig verden på tværs af vores lokationer verden over."

I Spanien har mere end 1.590 organisationer tilsluttet sig Global Compact Network, hvilket gør det til dét lokale netværk med det højeste antal medlemsenheder i verden og derfor det vigtigste.

Tiltrædelse af Global Compact indebærer, at SALTO er forpligtet til at tilpasse sin drift til 10 universelt accepterede principper indenfor menneskerettigheder, arbejdssikkerhedsstandarder, miljø og bekæmpelse af korruption, og vedtage foranstaltninger til støtte for FNs Verdensmål. SALTO har sluttet sig til tusindvis af virksomheder over hele verden i at eksekvere forretningsmæssige operationer på baggrund af ansvarlige virksomhedspolitikker for i praksis at skabe en bedre verden.

Video: https://youtu.be/G78Jn-H1Wl8

MEDIE KONTAKT
I forbindelse med presse- og virksomhedsrelaterede forhold bedes du kontakte Marketing- og kommunikationsafdelingen for medierelationer i SALTO Systems.

SALTO Systems Nordic
Lena Kronborg, Marketingchef for Norden+46 8 775 8739
l.kronborg@saltosystems.com

SALTO Systems Hovedkontor Spanien
Borja Ganzarain
b.ganzarain@saltosystems.com

SALTO har siden 2001 leveret avancerede elektroniske adgangskontrolløsninger - trådløse og nøglefri. Med fokus på kontinuerlig innovation er SALTO fast besluttet på at udvikle de teknologisk mest avancerede og fleksible elektroniske låseløsninger, der kan dække behovet på enhver dør og hos enhver bruger. SALTO har igennem årene etableret sig som en global markedsleder inden for elektronisk adgangskontrolløsning.

SALTO fortsætter med at udvikle sit brand, og i dag kendes SALTO for innovative løsninger, der sætter nye standarder indenfor sikkerhed, fleksibilitet og design, hvilket skaber fordele over hele verden. De banebrydende SALTO Virtual Network SVN data-on-card teknologier skaber fortsat smarte låseløsninger, som placerer SALTO i toppen af markedet. For nylig har selskabets teknologiske ekspertise bragt SALTO i den førende position indenfor både cloudbaseret adgangskontrol teknologi og mobile adgangsløsninger.

SALTO Systems leverer fortsat revolutionerende, elektroniske låseløsninger til et stort antal brancher og sektorer - fra kontorbygninger, offentlig administration og sundhedssektoren, til offentlige instanser, uddannelsessektoren, boligsektoren, hotel- og restaurationsbranchen, m.fl. - over hele verden.