Samsung er verdens mest populære teknologi-varemærke ifølge YouGovs BrandIndex

Samsung er verdens mest populære teknologi-varemærke ifølge YouGovs BrandIndex

København, 10. maj 2021 - YouGovs BrandIndex har for nyligt udgivet en undersøgelse, der viser de mest populære varemærker i teknologibranchen. Ifølge undersøgelsen er Samsung det varemærke, som de fleste har et positivt samlet indtryk af blandt 25 virksomheder fra hele verden. I undersøgelsen rangeres Samsung højest både i Danmark og i resten af verden.

- Dette er et bevis på, at vores langsigtede brandarbejde, stærke fokus på innovativ teknologi og et højt serviceniveau har givet resultater. Det er også et bevis på, at vi er relevante og udvikler produkter, der gavner folks liv. Den høje rating giver os energi til at fortsætte i denne retning og udvikle nye teknologiske løsninger, siger Jenny Fisher Toivo, Marketing Director CE & Corporate, Samsung Electronics.

Teknologi er blevet en vigtigere del af vores hverdag. Noget, der er blevet endnu tydeligere det seneste år, hvor det er blevet en forudsætning for alt fra hjemmearbejde til socialt samvær.

- Frem for alt er det teknologien i vores hjem, der er blevet vigtigere under pandemien, hvor vi har tilbragt mere tid derhjemme. Mange har benyttet lejligheden til at opgradere deres hjem med relevant teknologi, hvilket vi har bemærket. Flere har opprioriteret teknologi, der gør det let at holde kontakten med omverdenen, siger Jenny Fisher Toivo, Marketing Director CE & Corporate, Samsung Electronics.

Impression-scoren beregnes ved, at man spørger, hvilke varemærker man har et overordnet positivt indtryk af, og hvilke man har et negativt indtryk af. Netscoren beregnes som positive minus negative tilkendegivelser fra 1. marts 2020 til 28.februar 2021.

YouGov BrandIndex er tilgængelig i 55 markeder over hele kloden og gennemfører mere end 11 millioner interviews hvert år over hele verden. I Danmark sammenligner BrandIndex mere end 450 brands. Hver dag interviewer YouGov BrandIndex 200 personer, der er repræsentative for den generelle befolkning, og spørger dem om deres holdninger til forskellige varemærker.

Her er mere information om undersøgelsen. Her kan du læse mere om firmaet YouGov.

Nikoline Meincke

Pressekontakt PR senior consultant
Kristoffer Kej

Pressekontakt Client lead PR og kommunikation