Gå til indhold
IFA 2022: Samsung deler sin vision om et smartere liv og en mere bæredygtig fremtid

Pressemeddelelse -

På IFA-elektronikmessen i Berlin præsenterer Samsung produkter inden for hvidevarer, tv, skærme, mobiler og smartwatches, der lanceres i Europa. Tilgængelighed, tjenester og funktioner kan dog variere fra region til region.

Berlin, Tyskland - 1. september 2022 - I dag præsenterede Samsung Electronics sin vision for en smartere livsstil og en bæredygtig fremtid. På pressemødet fremhævede Samsung SmartThings, som åbner nye muligheder for tilslutningsmuligheder, tilpasning og bæredygtighed på tværs af Samsungs forskellige produktkategorier.

Under konferencen viste Samsung også sine seneste fremskridt inden for hvidevarer, tv, skærme, mobiler og smartwatches, som tilsammen udgør et økosystem af forbundne enheder.

Sammenhængende liv med SmartThings

Samsung har integreret SmartThings i de fleste af sine produkter[1]. SmartThings giver forbrugerne mulighed for at tilpasse deres enheder for at få mest muligt ud af deres Samsung-produkter.

”Gennem vores seneste innovationer giver Samsung mere åbne, mere forbundne og smartere oplevelser for alle. Vi fortsætter med at udvikle løsninger, der passer til brugernes livsstil og tilbyder nye måder at blive underholdt på. Samtidig gør vi det muligt for vores forbrugere at blive mere energieffektive,” siger Benjamin Braun, Chief Marketing Officer hos Samsung Europe.

Vi stræber efter at hjælpe forbrugerne med at leve mere bæredygtigt

Kunderne kan træffe deres egne beslutninger om deres energiforbrug ved hjælp af SmartThings Energy-funktionen i SmartThings-appen, som viser forbrugsmønstre og data i realtid. I 2023 vil 100 procent af Samsungs større forbrugerelektronik være Wi-Fi-kompatibel.

Ved at bruge de løsninger, der anbefales af SmartThings Energy sammen med AI Energy Mode[2], kan brugerne automatisk skifte kompatible smarte enheder[3]til energibesparende tilstand.

Bespoke AI™ vaskemaskinen leveres med AI Ecobubble™-funktionen, en funktion, der omdanner vaskemiddel til bobler. Funktionen giver det samme niveau af renlighed og reducerer samtidig energiforbruget med op til 70 procent[4]. Brugerne kan også reducere energiforbruget med AI Wash Cycle, som optimerer vand- og vaskemiddelniveauet og derefter justerer blødgørings-, skylle- og centrifugeringstiden.

Den digitale invertermotor i vaskemaskiner og tørretumblere samt de digitale inverterkompressorer i køleskabe er også dækket af en 20-årig garanti[5]. Dette er for at sikre brugerne, at deres apparater ikke skal udskiftes[6]i den nærmeste fremtid.

Samsung introducerer også SolarCell Remote til sine nyeste tv-apparater, som oplades ved at blive udsat for lys og radiofrekvenser fra enheder som f.eks. Wi-Fi-routere[7].

Samsung genbruger også plastik fra havene[8]. Kasserede fiskenet bliver genbrugt til at skabe et nyt materiale, der bruges i mobilprodukter som Galaxy Z Flip4, Z Fold4 og Buds2 Pro.

Funktioner til fleksibel bolig

Samsungs engagement i fleksibel livsstil afspejles i udvalget af forbundne enheder, der fokuserer på velvære. Fra overvågning af luftkvaliteten til sundere madlavning og kæledyrspleje - SmartThings tilbyder mange måder til at passe på dit helbred.

SmartThings Home Life samler alle SmartThings-tjenester, herunder SmartThings madlavning, tøjpleje, dyrepleje, luftpleje og energi, i én hub på din smartphone. Dette giver brugerne mulighed for nemt at tage sig af forskellige dele af deres hjem. SmartThings er dog mere end blot husholdningsapparater. Det omfatter også Samsung Galaxy-enheder, som f.eks. den nyeste Galaxy Watch5-serie.

Personlig underholdning og spil for alle

Samsung åbner op for nye muligheder for visning og spil og giver nye måder at blive underholdt på. Disse omfatter MICRO LED Neo QLED 8K-skærmen i vægstørrelse og den bærbare projektor Freestyle. Nyt for 2022 er Samsungs The Frame med Matte Display-teknologi, som forbedrer visningsoplevelsen med reducerede refleksioner og giver realistisk billedkvalitet selv under lyse forhold.

Spillere har også masser af valgmuligheder. Odyssey Ark giver en medrivende spiloplevelse takket være en skærm, der omslutter brugerens synsfelt. Den nye Odyssey Neo G8 er også fantastisk til spil, mens Smart Monitor giver fleksibilitet til dem, der ønsker at bruge den samme skærm til arbejde, underholdning og spil. Derudover tilbyder den nyligt lancerede Samsung Galaxy Z Fold4 gamere dobbeltskærmstørrelse, hvilket er et fremragende valg til spil på farten.

Fra september bringer Samsung også de nyeste innovationer ud til endnu flere brugere, idet den nye software på Z Fold4, Flip4 og Watch5 udvider de tidligere generationer.

Større spiloplevelser gennem åbent samarbejde

Åbenhed og samarbejde er centrale dele af Samsungs filosofi, og virksomheden har indgået partnerskaber med nogle af de største navne inden for teknologi og underholdning for at give forbrugerne en unik oplevelse. I år lancerede Samsung Gaming Hub, der tilbyder en alt-i-én-platform og spil på bl.a. Xbox Game Pass, NVIDIA GeForce NOW, Google Stadia og Utomik.

[1] SmartThings Energy fungerer i øjeblikket med ca. 40 Samsung home appliance enheder, der er SmartThings-kompatible. Disse omfatter vaskemaskiner, tørretumblere, opvaskemaskiner, klimaanlæg, luftrensere, støvsugere, ovne, emhætter, kogeplader, mikrobølgeovne, tv'er (fra juni 2022) og energimålere.

[2] Tilgængelig til Android- og iOS-enheder. Wi-Fi-forbindelse og en Samsung-konto er påkrævet.

[3] Kun tilgængelig for smarte enheder, der er kompatible med AI Energy-tilstand.

[4] Testet i overensstemmelse med IEC 60456-2010 / 4 kg vaskemængde / Super Eco Wash koldt (WF80F5E5U4W) sammenlignet med Cotton 40°C uden Ecobubble (WF0702WKU). Individuelle resultater kan variere.

[5] Gælder kun for digitale invertermotorer i vaskemaskiner og tørretumblere og kompressorer i køleskabe, der sælges fra den 1. juli 2022, og som giver 20 års garanti på dele fra købsdatoen. Garantien gælder kun for den nævnte komponent og dækker ikke andre omkostninger som f.eks. arbejdskraft, forsendelse eller installation. Den er begrænset til produkter, der er fremstillet af Samsung og underleverandører, og gælder ikke for outsourcede produkter.

[6] Samsung arbejder i henhold til WEEE-reglerne (Waste of Electrical and Electronic Equipment) for miljøvenlig indsamling, behandling, genbrug og bortskaffelse af udstyr.

[7] Se https://solarcellremote.samsung.com/for flere oplysninger.

[8] Da Samsung lancerede Galaxy S22-serien i år, begyndte selskabet at bruge en ny type genbrugsplast i sine mobilprodukter: havplast fremstillet af kasserede fiskenetværk. Samsung har planer om at bruge denne type genbrugsplast som et af materialerne i sine fremtidige mobilprodukter.

Kategorier

Samsung Electronics Co., Ltd. inspirerer verden og former fremtiden med transformerende ideer og teknologier, der er med til at redefinere vores opfattelse af TV, smartphones, wearables, tablets, hårde hvidevarer, netværkssystemer, storage-løsninger, hukommelse samt halvledere og LED-løsninger. For at få de seneste nyheder, besøg Samsung Newsroom på news.samsung.com/

RelationsPeople

Pressekontakt For billeder og produktudlån