Nu lanceres Odyssey Ark i Norden, og tager gaming til nye højder

Nu lanceres Odyssey Ark i Norden, og tager gaming til nye højder

Med enestående billedkvalitet og levende surroundsound, tager Odyssey gaming til nyt niveau

København, Danmark, d. 15. august, 2022 – Samsung Electronics Co., Ltd annoncerer i dag den globale lancering af Odyssey Ark; verdens første 55” 1000R buede gaming-skærm, der er en helt ny spiller i det industriførende Odyssey-line-up. Den store skærm leverer 165Hz opdateringshastighed, 1ms responstid (GtG[1]), samt en helt ny ”Cockpit Mode” og en eksklusiv fjernbetjening, Ark Dial, der tilbyder det ultimative kig ind i gaming-universet med nye fantastiske oplevelser. Odyssey Ark blev første gang præsenteret til CES (Consumer Electronics Show) tidligere i år, hvor den vandt anerkendelsen ”Innovation Award Honoree”.

”Vi er spændte og glade for at kunne løfte sløret for den næste generations gaming-skærm, Odyssey Ark. Den 55” 1000R buede skærm kombinerer kvalitet og levende billede-oplevelser, fordybende surroundsound og en utrolig fleksibel interface med demand, som har været en stigende efterspørgsel fra gamere. De hungrer efter nye oplevelser, og Odyssey Ark giver adgang til en ny verden inden for gaming. Den vil hæve standarderne inden for hele industrien”, siger Jakob Hultkvist, direktør for Display-divisionen hos Samsung i Norden.

En ny virkelighedstro oplevelse der appellerer til sanserne

Den store 55” skærm omslutter sig brugerens synsfelt takket være dens 1000R buede figur. Dette bliver yderligere understøttet af Cockpit Mode, hvilket tillader skærmen at rotere med HAS (Height Adjustable Stand), samt tilte og pivotere funktionelt for et optimalt skærmmiljø.

Med et statisk kontrastforhold på 1 000 000:1 fremhæves selv de mindste detaljer. Derudover har skærmen Nerural Quantum Processor Ultra-teknik, som forstærker enhver visuel detalje, ved at opskalere indhold op til 4K-opløsning.

For at optimere oplevelsen udnytter Odyssey Ark Samsungs Matte Display og Sound Dome-teknologi. Matte Display sørger for anti-genskær, så man kan forblive fokuseret på indholdet på skærmen. Odyssey Ark introducerer Sound Dome-teknik, der ved hjælp af AI Sound Booster og Dolby Atmos forbedrer surroundsound-oplevelsen. Fire højtalere, en ved hvert hjørne, og to centrale baghøjtalere giver en realistisk og fyldig lyd takket være 60W 2.2.2-kanal med den laveste 45Hz-frekvens.

Fleksibelt interface giver det perfekte udgangspunkt til at hive sejren hjem

Gamere forventer i højere grad en personaliseret og skræddersyet gaming-oplevelse. Odyssey Ark tilbyder en bred vifte af innovative funktioner, der giver gamere mulighed for at indstille skærmen til deres præcise behov for at opnå den optimale gaming-oplevelse. Ark Dial – den eksklusive styreenhed til Odyssey Ark – kan hurtigt og nemt styre et bredt udvalg af indstillinger, herunder Flex Move Screen, Multi View, Quick Settings og Game Bar.

Flex Move Screen tillader brugere at tilpasse skærmstørrelsen mellem 55”-27”, ændre på skærmens position, og endda skifte mellem formater; 16:9, 21:9 og 32:9 – alt sammen med blot et enkelt klik på Ark Dial. Denne mulighed, i både horisontal og vertikal tilstand, giver brugeren fuldstændig kontrol over seer-oplevelsen. Multi View tillader brugere at udnytte skærmens fulde potentiale, ved at give mulighed for at fremvise op til fire skærme ved horisontal tilstand og op til 3 ved Cockpit Mode. Dette fjerner behovet for flere separate skærme.

Game Bar[2] er et kraftfuldt værktøj, der giver gamere mulighed for hurtigt at tilgå deres gaming-status og styre de vigtige indstillinger uden at behøve gaming-skærmen. Alt fra at tjekke FPS (Frames Per Second), HDR (High Dynamic Range) og VRR (Variable Refresh Rate)til at tilpasse indstillinger, som skærmforhold, responstid og billedtilstand, sætter Game Bar spilleren i kontrol og i førersædet mod sejren.

Udover at være udstyret med et soldrevet panel, kan Ark Dial også oplades ved hjælp af USB Type C-forbindelse, og dermed fjerner behovet for batterier.

Samsungs Odyssey Ark vil være tilgængelig i Norden fra og med slutningen af august 2022.

For mere information om Samsung Odyssey Ark, se venligst www.samsung.com/dk/

Vejledende pris: DKK 22.999

Specs

Model

G97NB

Display

Skærmstørrelse

55”

Flad / Buget

1000R buget

Aspektratio

Processor

Neural Quantum Processor Ultra

Matte Display

Back-light enhed

Quantum Mini LED (local dæmpning)

Kontrastratio Statisk

Lyd-output

60W

Kanal

2.2.2ch (4 højtalere og 2 woofers)

Frekvens respons

45Hz ~ 20KHz

Dolby Atmos

Yes

Interface

HDMI

HDMI 2.1 (4EA), HDMI-CEC

Lan Port

RJ45 (1EA)

Design

Farve

Sort

Standertype

Height Adjustable Stand (HAS)

Tilt

Pivot

Ja (Cockpit Mode)

Vægophæng

Ja (200x200, 300x300, 400x400)

[1] Gray to Gray. En måleenhed på pixelhastighed. Anvendt for at måle responstiden på gaming-skærme.

[2] Game Bar understøtter PC- og konsol-gaming men understøtter ikke Samsung Gaming Hub.

Kategorier

Samsung Electronics Co., Ltd. inspirerer verden og former fremtiden med transformerende ideer og teknologier, der er med til at redefinere vores opfattelse af TV, smartphones, wearables, tablets, hårde hvidevarer, netværkssystemer, storage-løsninger, hukommelse samt halvledere og LED-løsninger. For at få de seneste nyheder, besøg Samsung Newsroom på news.samsung.com/

RelationsPeople

Pressekontakt For billeder og produktudlån