Samsung Electronics Nordic engagerer medarbejdere til at hjælpe samfundet

Samsung Electronics Nordic engagerer medarbejdere til at hjælpe samfundet

I dag lanceres Changemaker - et initiativ, der skal gøre det lettere for Samsungs medarbejdere i Norden at gøre en forskel i lokalsamfundet, for deres eget helbred og for miljøet. Målet er at engagere alle medarbejdere i Norden i løbet af 2021. På globalt plan har Samsungs medarbejdere allerede bidraget med cirka 1.000.000 frivillige timer om året.

København, 23. april 2021 - På den nye digitale platform udfordres medarbejderne til at foretage alt fra mindre ændringer i hverdagen til større indsatser over længere tid, alt sammen med en social og miljøvenlig dagsorden. I takt med, at aktiviteterne fuldføres, optjenes der point, både i hold og individuelt. Dette gør det muligt for kollegaer at opmuntre hinanden og opbygge holdånd samtidig med, at det er let at måle resultaterne. Aktiviteterne kan være simple og små ændringer i hverdagen såsom at cykle til arbejde og spise vegetarisk eller større initiativer såsom at støtte mennesker, der har svært ved at få adgang til uddannelse og udvikle en markedsføringsstrategi for en organisation inden for sundhed blandt unge.

- Med Changemaker vil vi opfordre vores medarbejdere til at bidrage med værdifulde indsatser. Med over 600 ansatte i Norden kan vores handlinger tilsammen gøre en stor forskel. Jeg ser frem til at følge og rapportere resultaterne, siger Elin Wallberg, Corporate Citizenship & Partnerships Manager.

Changemaker er udviklet i samarbejde med firmaet Alaya og er en del af Samsung Electronics Nordics’ CSR-arbejde.

Kategorier

Samsung Electronics Co., Ltd. inspirerer verden og former fremtiden med transformerende ideer og teknologier, der er med til at redefinere vores opfattelse af TV, smartphones, wearables, tablets, hårde hvidevarer, netværkssystemer, storage-løsninger, hukommelse samt halvledere og LED-løsninger. For at få de seneste nyheder, besøg Samsung Newsroom på news.samsung.com/

Nikoline Meincke

Pressekontakt PR senior consultant