Gå til indhold
Samsung og Marimekko går sammen om et samarbejde med Unikko og andre ikoniske tryk til stilfuldt livsstilstilbehør og kunstværker til The Frame

Pressemeddelelse -

Samsung og Marimekko, det anerkendte finske designhus, lancerer et samarbejde i begrænset oplag, der kombinerer Marimekkos glade livsstilsfilosofi og printmaking-kunst med Samsungs innovative design for at inspirere verden. Dette samarbejde introducerer et katalog af tilbehør til Samsungs allerede eksisterende brede bibliotek af Samsung Galaxy-produkter med det ikoniske Unikko blomsterprint, som fejrer sit 60-års jubilæum i år. Derudover vil over 40 ikoniske Marimekko-designs være tilgængelige på Samsung Art Store for The Frame fra 1. februar 2024.

"Hos Marimekko har vi altid værdsat den smukke og glade hverdag. Vi er begejstrede for vores nye samarbejde med Samsung, da det bringer vores dristige mønstre, der er tilgængelige som tilbehør og hverdagskunst, til nye målgrupper. I dette samarbejde med Samsung er vi særligt glade for at fejre Unikkos 60-års jubilæum," siger Sanna-Kaisa Niikko, Chief Marketing Officer hos Marimekko.

Samsung tilbehør til livsstil: Det ikoniske Unikko-tryk møder hverdagstilbehør
Samsung har længe fokuseret på kombinationen af legende farver, innovativt design og kreativitet med sine produkter som f.eks. de banebrydende Flip- og Fold-modeller. I år tager Samsung designfokus til det næste niveau og udvider sit livsstilssortiment gennem dette samarbejde med Marimekko.

I dette samarbejde i begrænset oplag vil et udvalg af livsstilstilbehør såsom telefoncovers, Galaxy Buds-etuier og ur-armbånd gennemgå en levende forvandling med det ikoniske Unikko-tryk. Dette samarbejde vil give Samsung-brugere mulighed for at tilføre deres hverdag personlig stil og farve. Kollektionen henvender sig ikke kun til designorienterede brugere, men også til træningsentusiaster, da den indeholder en bred vifte af tilbehør, der sikrer alsidighed og appel til brugere med forskellige interesser.

"Samsung er stolt over at samarbejde med det traditionsrige finske designhus Marimekko," siger Claus Holm, landechef hos Samsung Danmark. "Dette partnerskab vil gøre det muligt for vores brugere at nyde sjovt, verdenskendt finsk design med deres daglige livsstilstilbehør fra telefonhylstre til urremme og meget mere. Dette partnerskab vil berige vores tilbehørskatalog og give vores nordiske Samsung-brugere mulighed for et personligt udtryk og nydelse fra ikoniske og limited-edition stykker."

Kollektionen af livsstilstilbehør i begrænset oplag vil være tilgængelig fra marts 2024 hos Samsungs e-detailhandlere og forhandlere på udvalgte markeder, begyndende med de nordiske markeder.

Samsung Art Store og Marimekko: Hvor kunst møder innovation
Samsungs engagement i innovation tager en stilfuld drejning med samarbejdet i begrænset udgave, der bringer Marimekkos tidløse prints til The Frame. Kollektionen vil indeholde et omhyggeligt kurateret bibliotek med 30 Marimekko-designs og tre sæsonbestemte kollektioner med 12 prints, der roterer i løbet af året, så brugerne kan forvandle deres tv til et fængslende kunstværk, der er relevant for hver årstid.

Kollektionen vil tilbyde Samsung Art Store-abonnenter en generøs mængde ikoniske kunsttryk fra Maija Isola, designeren, der skabte over 500 mønstre for Marimekko, herunder det berømte Unikko blomstermønster; Fujiwo Ishimoto, en prisvindende japansk designer, der har arbejdet med mærket siden 70'erne; Katsuji Wakisaka, en velkendt kunstner, der er kendt for sine organiske former og dristige farver; Vuokko Eskolin-Nurmesniemi, der er berømt for sine funktionelle og tidløse designs; og Maija Louekari, en designer, der kombinerer fortællende stregtegning med dygtig brug af kraftfulde farver.

"Samsung er stolte af at kunne præsentere den første tilføjelse af finsk design til Samsung Art Store-kollektionen nogensinde," siger Sofia Monteiro, europæisk produktchef for Samsung Art Store. "Vores vision med dette partnerskab er at bringe tidløst design direkte til vores brugere, så de kan personliggøre deres bolig med et strejf af finsk kreativitet. Kollektionen er nøje udvalgt for at bringe ikonisk design til vores brugeres hjem med smagfulde, tidløse prints og fortsat give værdi til vores værdsatte brugere."

Kunstværkerne vil blive hostet på Samsung Art Store, en abonnementstjeneste, der udelukkende er tilgængelig på The Frame, og som giver brugerne mulighed for at gennemse og vælge fra et katalog med over 2.500 kunstværker fra verdens mest anerkendte museer, gallerier og designvirksomheder, nu inklusive ikoniske Marimekko-designs. Det fulde Art Store-abonnement, som omfatter de mere end 40 Marimekko-kunstværker samt adgang til over 2.500 kunstværker fra alle vores museer, gallerier og partnere, koster 39 DKK om måneden.

Om Marimekko
Marimekko er et finsk livsstilsdesignfirma, der er kendt for sine originale prints og farver. Virksomhedens produktportefølje omfatter tøj, tasker og tilbehør af høj kvalitet samt boligindretningsprodukter, der spænder fra tekstiler til service. Da Marimekko blev grundlagt i 1951, gav de enestående printede tekstiler virksomheden en stærk og unik identitet. I 2022 havde virksomheden en nettoomsætning på 167 millioner euro og et sammenligneligt driftsresultat på 30,4 millioner euro. På verdensplan er der ca. 150 Marimekko-butikker, og onlinebutikken betjener kunder i 35 lande. De vigtigste markeder er Nordeuropa, Asien-Stillehavsområdet og Nordamerika. Koncernen beskæftiger ca. 460 medarbejdere. Selskabets aktier er noteret på Nasdaq Helsinki Ltd. www.marimekko.com

Om Samsung Electronics Co., Ltd.

Samsung inspirerer verden og former fremtiden med transformative idéer og teknologier. Virksomheden er med til at redefinere vores opfattelse af tv-apparater, smartphones, bærbare enheder, tablets, digitale apparater, netværkssystemer og hukommelse, system-LSI-, støberi- og LED-løsninger. De seneste nyheder kan findes i Samsungs nyhedsrum på http://news.samsung.com

RelationsPeople

Pressekontakt For billeder og produktudlån