Samsung udvider udbuddet af Curved UHD TV med en ny model

Samsung udvider udbuddet af Curved UHD TV med en ny model

Alle buede tv-modeller i 8-serien har fem års garanti i Norden

København den 4. juni 2014
– Samsung har tidligere i år lanceret to buede tv-modeller, en med den ekstreme opløsning Ultra HD, og en i Full HD. Nu lanceres yderligere en Curved UHD-model med navnet HU8205, som performance-mæssigt svarer overens med det flade UHD TV HU7505.

UHD står for Ultra High Definition og indebærer fire gange så høj opløsning som Full HD. Ved hjælp af Samsungs egen teknik UHD Dimming skabes en ekstrem detaljerig og mere virkelighedsnær oplevelse takket være nøjagtig justering af farve, kontrast og skarphed i hver del af billedet. Desuden justeres baggrundslyset nøjagtigt af teknikken Precision Black. Et Curved TV giver en bedre lys- og kontrastoplevelse, og i forlængelse heraf en omsluttende oplevelse, hvor seeren er i centrum. Sammen med den afbalancerede buede form, skaber UHD-teknikken en fængslende seer-oplevelse i både bredde og dybde på en helt ny måde.

Fem års garanti

Samsung har nu lanceret tre buede modeller i årets 8-serie – HU8505, HU8205 og H8005. Alle disse tre modeller er omfattet af en ny garanti på fem år, istedet for de traditionelle to år.

- Vi ønsker helt enkelt at understrege kvaliteten og holdbarheden i vores TV. Det er en ekstra tryghed for de forbrugere, som vælger en af vores topmodeller. Desuden er det med HU8205, præcis som alle de andre UHD-modeller fra 2014, muligt at opgradere TV’et med fremtidige opdateringer ved hjælp af Smart Evolution Kit, siger Kasper Thomsen, salgschef for TV hos Samsung Danmark.

Kategorier

Samsung Electronics Co Ltd, Korea, er førende globalt inden for forbrugerelektronik og komponenter hertil. Gennem kontinuerlig innovation og nye opfindelser udvikler vi Smart-TV, Smartphones, PC’er, printere, kameraer, køkken- og hvidevarer, medicinaludstyr, halvledere og LED-løsninger. Vi er 286.000 medarbejdere fordelt på 80 lande og har en årlig omsætning på mere end 216,7 mia. dollars (baseret på tal fra 2013). Samsungs mål er at skabe flere muligheder for mennesker over hele verden. Besøg www.samsung.com/dk for mere information.

Nikoline Meincke

Pressekontakt PR senior consultant
Kristoffer Kej

Pressekontakt Client lead PR og kommunikation