Santa Maria-samlesæt til asiatisk mad

Fire gør-det-selv dinner kits fra Santa Maria viser vejen til indiske og thailandske klassikere.

Danskernes smag for det asiatiske køkken vokser år for år. Ikke kun i form af take-away nede fra hjørnet. Nej, stadig flere prøver også kræfter med f.eks. thailandske og indiske retter hjemme i køkkenet.

Alligevel tror mange fejlagtigt, at det er kompliceret at kaste sig over de asiatiske køkkener og de ofte uvante ingredienser. Så for at hjælpe både indkøb og madlavning godt på vej lancerer Santa Maria nu fire asiatiske dinner kits. Her er basisingredienser til fire populære klassikere fra Indien og Thailand samlet i en pakke.

Plug ´n Play karry

Fra det thailandske køkken kommer de to herlige retter: Chicken Green Curry og Red Curry Paneng Gai.

Hvert dinner kit indeholder velafstemte krydderiblandinger, jasminris, kokosmælk og thai-krydderi til salaten. Det eneste, der skal tilsættes er kylling.

Fra Indien kommer to velkendte retter nu i dinner kits, nemlig Tikka Masala og Chicken Tandori. Hver pakke indeholder krydderris og krydderiblanding, der suppleres med creme fraiche, kylling og madyoghurt.

Santa Marias nyheder kommer til salg i SuperBest i uge 37, mens Kvickly og SuperBrugsen har de fire dinner kits på hylderne fra uge 39.

Vejledende udsalgspris er 39,95 kroner.

• ingredienser
  • dinner kits