Gå til indhold
Søren Brædder er officielt ejeren af Scania Danmarks V8 Limited Edition serie nr. 1.

Første V8 Limited Edition leveret til vognmand i Sakskøbing

I fredags kunne Søren Brædder Transport i Sakskøbing køre fra Scania i Ishøj i den allerførste bil fra Scania Danmarks V8 jubilæumsserie. Bilen er den første V8 Limited Edition af i alt 50 biler.

Det var på Scanias udstilling på Guldborgsund Kræmmermarked og Truckershow i sommers, at Søren Brædder fik øje på den unikke V8 Limited Edition nr. 1 for første gang. Den specielle bil fangende straks vognmandens interesse, og allerede få dage efter det første syn startede Søren Brædder forhandlingerne om bilen med Scanias Salgskonsulent Per Mogensen. I fredags kunne den sidste underskrift så sættes, og Søren Brædder blev dermed officielt ejeren af Scania Danmarks V8 Limited Edition serie nr. 1.

Bilen er en 3-akslet trækker bestående af S-seriens store sovekabineførerhus lakeret i mørkeblå metallak med sort frontgrill. Trækkeren er bl.a. opbygget med et nyopfundet afdækningssystem i 5/7 mm dørkplade, sideværn, skab med mekanisk opluk i højre side, specialdesignet V8 galge, lygtebum med originale Scania-lygter under tagspoileren, to ekstra LED baglygter og afdækning af bagenden med arbejdslygter. Bilen er derudover også stylet med V8 stribesæt i guld og et dansk, specialproduceret V8-logo med vandmærker af tidligere udgaver af V8 lastbiler på begge sider af førerhuset.

Indvendigt er der ikke sparret på komforten, og her er bilen bl.a. udstyret med fuld V8-læderpakke, Premium førersæde med ventilation, drejbar hvilestol, stort infotainmentsystem med 7” skærm, kaffemaskine, køleskab, tabletholder og stort klimaanlæg. Bilen har også alt i Scanias sikkerhedsudstyr. Stylingen er også helt i top med bl.a. V8 jubilæumsrat med guldlister, interiør finish med guldlister i førerhuset, V8 jubilæumslogo broderet på sæder, dørbeklædning og motorkassen og guldsyninger på sæderne.

50 Scania V8 Limited Edition

I alt udbydes der 50 Limited Edition V8’ere til det danske marked. Limited Edition nummer 1, 2 og 3 er designet af Scania Danmark. De resterende 47 biler vil blive designet af de interesserede købere, så de får mulighed for at skræddersy deres helt egen V8 Limited Edition. På den måde vil alle 50 udgaver af denne Limited Edition serie være helt unikke og tilpassede den enkelte kundes behov.

Der er i øjeblikket solgt 10 Limited Edition modeller, hvorfor der kun er 40 biler tilbage til interesserede købere.

Se mere om Scanias Limited Edition på scania.dk/50years eller kontakt din lokale salgskonsulent for mere information om V8 jubilæumsserien.