​Lancering af køre- og hviletidssupport efter kraftig intensivering af kontrol

- Det er en tidskrævende proces at skulle igennem en virksomhedskontrol, og vi har igennem længere tid mærket en øget efterspørgsel på hjælp til at klargøre materiale før indsendelse til Politiet og rådgivning i almindelighed, fortæller leder af Scanias chaufførakademi, Erling Petersen

Scanias nye servicetilbud inkluderer rådgivning og en samlet sagsbehandling lige fra udtagning af data fra køre- og hviletidsportalen, brænding af cd-rom, samt gennemgang af data for overtrædelser og udfærdigelse af nødvendig dokumentation. Og sidst men ikke mindst, færdiggørelse og afsendelse af hele pakken til politiet.

- Såfremt der i den kontrollerende periode konstateres væsentlige overtrædelser af køre- og hviletidsbestemmelserne skal der rejses tiltale og kontrolleres for hele perioden. Det er derfor vigtigt, at papirerne er i orden fra starten af, fastslår Erling.

- Vi tilbyder denne service til meget konkurrencedygtige priser, fortsætter han.

Mange har allerede valgt online fartskriverservice

- Mange kunder har i dag allerede valgt Scanias fartskriverabonnement, hvor data bliver elektronisk overført og opbevaret automatisk. Det her er blot en ekstra service, fortæller Erling.

Køretøjsdata overføres automatisk trådløst en gang om måneden. Chaufførkortet overføres ved at trykke på en knap i førerhuset, når det er hensigtsmæssigt for chaufføren.

- For os handler det om at tilbyde serviceydelser, der gør det så nemt som muligt at være kunde, og tjenesten er ikke begrænset til Scania-køretøjer. Den gælder for alle mærker, slutter Erling Petersen.

Scania har oprettet en hotline hvor kunder kan rette henvendelse til og få den nødvendige support : Kørehviletids hotline telefonnummer 9134 4160.

• Jura

• uddannelse
  • trafiksikkerhed
  • virksomhedskontrol
  • køre- og hviletider
  • fartskriver

Scania Danmark er den officielle importør af Scania lastbiler og busser, og er en del af bilkoncernen Volkswagen Group, som består af 10 brands fra 7 Europæiske lande.

Scania beskæftiger i alt cirka 900 medarbejdere, inden for forskellige faggrupper som Mekanikere, Salg, Marketing, Teknik, IT, HR, Finans, Økonomi og Service på i alt 26 velplacerede lastbil- og busanlæg jævnt fordelt over hele Danmark.

Læs mere om Scania på www.scania.com og www.scania.dk.