SEF har landets højeste kundetilfredshed!

Hvert år afholder landets el-leverandører undersøgelser, for at kortlægge kundernes tilfredshed. Den seneste undersøgelse er netop offentliggjort med SEF Energi på førstepladsen. SEF Energi har opnået en rating på 75,1 mod et landsgennemsnit på 65,8. Undersøgelsen er foretaget af EPSI Rating Danmark, der har 22 års erfaring i store kundeundersøgelser. EPSI Rating Danmark skriver i rapporten, at firmaer med et index på mere end 75 har en stærk position blandt deres kunder.

Det sydfynske energiselskab SEF Energi, der har elkunder i hele Danmark, har gennem mange år foretaget undersøgelser blandt kunderne, med det formål at lære dem og deres behov at kende. Årets undersøgelse er netop afsluttet. SEF Energi oplever igen i år en tårnhøj kundetilfredshed.

Det skal være nemt at være kunde

At have Danmarks mest tilfredse el kunder kommer ikke af sig selv. Det er resultatet af en målsætning, som vi satte for flere år siden. Hos SEF Energi vil vi være ”det nemmeste sted at være kunde”. Dette mål arbejder vi bl.a. på ved at sætte fornuften fri og sætte de kolleger, der har den direkte kontakt til kunderne, i stand til at hjælpe med at træffe de nødvendige beslutninger. Vi kan se i analysen, at det er meget vigtigt for kunderne, at de oplever, at vi ”vil kunden det bedste”. Vi gør derfor meget ud af at være proaktive overfor vores kunder, og anbefaler løsninger som måske passer bedre til dem, end deres nuværende aftale forklarer Claus Holm Andersen, der er CCO hos SEF Energi.

Tilgængelig kundebetjening

Allan Pendegast, der er afdelingsleder i Salg & kundecenter supplerer med at slå fast, at vi er meget bevidste om at give vores kunder en god, personlig og faglig betjening. Det ligger SEF Energi meget på sinde, at man ikke skal vente på betjening og at man mødes af både faglighed og kompetence. Vi ved nemlig, at forbrugerne gerne vil have kort responstid og faglighed! Vi lægger også mange ressourcer i have en god og brugbar hjemmeside, hvor selvbetjening er nem at gå til og meget benyttet.

En anden forklaring på den meget fine vurdering i kundetilfredshedsundersøgelsen kan meget vel ligge, i at SEF Energi har tydelige holdninger til den verden, vi alle er en del af. Claus Holm Andersen udtrykker det således: ”Det er en bærende værdi for energiselskabet SEF Energi, at vise vejen for rationel anvendelse af ressourcer”. Dette kommer bl.a. til udtryk gennem udarbejdelse af undervisningsmateriale til skoleelever om naturvidenskab og bæredygtighed samt et stort engagement i DGI Landsstævnet i Svendborg sommeren, 2022. Endelig betyder SEF Energi´s engagement i det Sydfynske område en markant støtte til fritids- og kulturlivet.

Resultatet fra undersøgelsen skal naturligvis fejres, men vi kommer på ingen måde til at hvile på laurbærrene. Denne kåring motiverer os blot til at gøre endnu mere for vores kunder, slutter Claus Holm Andersen.

• Energispørgsmål

• elbil
  • bæredygtighed
  • undervisning
  • sef energi
  • fibernet
  • samfundsansvar
  • csr
  • el
  • energirådgivning
  • grøn omstillilng
  • kundetilfredshed
  • sef
  • strøm
  • energi

SEF A/S er moderselskabet i SEF-koncernen, som er grundlagt i 1906 og er i dag en Erhvervsdrivende Fond og
ISO9001-certificeret. Hovedkontoret ligger i Svendborg og ét kontor i København. Vi er optagede af at inspirere vores kunder til et mere miljørigtigt energiforbrug.

Med vores datterselskab SEF Energi A/S har vi leveret energi til private og erhvervsdrivende
i mere end 110 år, hvor vi tilbyder forskellige el og naturgasprodukter. Yderligere rådgiver vi virksomheder i optimering af energianvendelsen og forbedringer.

Vi håndterer også el-installationer og netværksløsninger for virksomheder over hele landet med vores datterselskab FiberLAN A/S, som har kontor i Odense.

Claus Holm Andersen

Direktør for SEF Fiber A/S Fibernet og bredbånd 21647426