Sinful melder om en øget efterspørgsel på 64% af kinky sexlegetøj.

Fifty Shades Darker giver danskerne røde baller

Interessen for den nye Fifty Shades Darker film har været enorm verden over. Ifølge producenten, Universal Studios, så blev traileren til filmen set mere end 114 millioner gange indenfor de første 24 timer, da den blev lagt på Internettet.

Filmens popularitet kan også mærkes blandt danskerne, der ikke kun nøjes med at gå i biografen og se filmen, de tager også fantasierne direkte med hjem i soveværelset.

Danskerne svinger pisken som aldrig før

Nordens største erotikshop oplever kraftig vækst i salget af SM og bondage sexlegetøj, og har måtte indkalde ekstra mandskab til lageret, for at følge med den øgede efterspørgsel.

»Vi har over de sidste 14 dage måtte indkalde dobbelt så meget bemanding på lageret og i kundeservice, sammenlignet med hvad vi normalt har. Vi kører også fuld bemanding hen over weekenden, simpelthen for at kunne følge med den store efterspørgsel som den nye Fifty Shades film har givet.« beretter Søren Jensen, lagerchef hos Sinful.

Ifølge lagerchefen, så er det især bondage-udstyr, blindfolds og piske der er i høj kurs i de danske hjem i øjeblikket. Virksomheden melder på landsplan om en øget efterspørgsel på 64% af SM legetøj siden den 1 februar i år.

Esbjerg er mest kinky

Noget tyder på, at der er ekstra mange af røde baller i Esbjerg, sammenlignet med resten af landet. Interessen for SM sexlegetøj er nemlig eksplosivt stigende i den vestjyske by. Her er efterspørgslen steget med hele 229%, siden 1. februar. På andenpladsen kommer nordsjællandske Hørsholm med en stigning på 187%, mens tredjepladsen går til den bornholmske hovedstad, Rønne, hvor stigningen ligger på 174%.

Du kan læse hele statistikken over salget af SM sexlegetøj her.

Kvinderne er nysgerrige

Ifølge Sinful.dk er det især kvinderne der er nysgerrige, når det handler om at kaste sig ud i bondagelege. Når der sendes pakker med SM sexlegetøj afsted fra lageret i Aabyhøj, er 56% af alle ordrer bestilt af kvinder her i dagene omkring Fifty Shades Darker premieren. Normalt står kvinderne for 41% af salget af SM og bondage sexlegetøj.

Dette er en markant ændring i forhold til forrige år, da den første Fifty Shades film havde premiere. Her var det mændene der var mest aktive, når der blev lagt kinky sexlegetøj i indkøbskurven.

Lagerchefen forventer at den høje efterspørgsel vil fortsætte i de kommende uger, i takt med at stadig flere danskere får set filmen.