Mathilde Mackowski og Tonny Andersen modtager prisen som Årets Bedste Eksport-case 2018

Sinful kåret som Danmarks bedste eksportvirksomhed

Torsdag aften modtog to yderst overraskede stiftere af Skandinaviens største online sexshop den prestigefyldte pris som Danmarks bedste eksportvirksomhed ved FDIH’s årlige prisfest i Øksnehallen.

“Det er næsten ikke til at forstå. Jeg måtte lige knibe mig selv i armen en ekstra gang, da der blev sagt Sinful”, udtaler en glad og rørt Mathilde Mackowski, der stiftede Sinful sammen med makkeren Tonny Andersen tilbage i 2008.

“Årets Bedste Eksport-case” gives til den virksomhed, som på fremragende vis bruger onlinekanalen til international ekspansion og eksport til udlandet.

Nordeuropas største

Siden de to unge iværksættere startede den erotiske webshop med drømmen om at inspirere folk til bedre sex gennem mere intimitet og leg, er det kun gået én vej.

I dag kan Aarhus-baserede Sinful således bryste sig af at være branchens ubetingede største forhandler af sexlegetøj i hele Skandinavien med eksport til kunder i både Sverige, Norge og Finland. Erotisk legetøj hitter. Alene i 2017 lå Sinfuls årlige omsætning på over 100 millioner, mens virksomhedens gennemsnitlige procentuelle stigning på eksportmarkederne lå på over 95%. Dermed oversteg sidste års eksportomsætning andelen af omsætningen på det hjemlige marked. En imponerende vækst, som Mathilde Mackowski og Tonny Andersen forventer fortsætter i samme retning.

Nye eksporteventyr venter forude

Mere end 55% af Sinfuls samlede omsætning kommer allerede fra udenlandske kunder, og det var blandt andet virksomhedens bemærkelsesværdige væksttal, der var med til at sikre dem sejren ved FDIH’s prisfest i sidste uge. Den erotiske webshop er dog langt fra færdig med at ekspandere; i marts lancerede de deres EU-site, og åbnede dermed op for salg og levering til kunder i næsten hele Europa. Den 1. maj i år tog Sinful det helt store spring og gik ind på det kinesiske marked. En beslutning, som viste sig at blive tungen på FDIH-juryens vægtskål. Høj kundetilfredshed, en knivskarp strategi og modet til at entrere på nye markeder, blev, som det blandt andet lød i Foreningen for Dansk Internethandels begrundelse, det, der cementerede Sinfuls 1. plads foran nogle af Danmarks største og stærkeste internationale brands.

“Det er kæmpestort, og en kæmpe ære at en “lille biks” fra Aarhus kan vinde over så dygtige virksomheder som JYSK, Velux og Skatepro. Den slags forpligter og har kun givet os endnu mere blod på tanden”, slutter en stolt Tonny Andersen.

Se eller download video-interviewet med de glade vindere her.

Læs hele juryens begrundelse her.

Om Sinful:

• Virksomheden blev stiftet i 2008 af Mathilde Mackowski og Tonny Andersen og tæller i dag over 80 medarbejdere
  • Sinful har foruden prisen som “Bedste eksport-case” 2018 også modtaget E-handelsprisen “Årets E-ner” i 2017 og tre Gazellepriser i 2015, 2016 og 2017