Kevin Magnussen skal køre for Sixt Danmark

Danmarks bedste racerkører kører fremover for Sixt. Som nyt ansigt for Sixt Danmark er den Le Mans-aktuelle Kevin Magnussen fremover ambassadør for Sixt-brandet og virksomhedens mange løsninger til danskere, der har brug for en bil.

-

Biludlejningsselskabet Sixt vil være danskernes foretrukne bilpartner – dem, man søger mod og stoler på. Med sit vindende væsen og store passion for de firehjulede er Kevin Magnussen den perfekte mand at få med på Sixt-teamet.

Et godt øje
Hos Sixt har man længe haft et godt øje til Kevin Magnussen. Det skyldes dog ikke kun danskerens utrolige evne i en bil på en racerbane – det er i lige så høj grad mennesket Magnussen, man er faldet for.

”Vi er vilde med Kevin, ligesom resten af Danmark er. Som racerkører og som person. Man kan regne med ham. Og man kan regne med os. Derfor er vi et match. Med Kevin på teamet arbejder vi nu videre på at gøre Sixt til danskernes foretrukne biludlejningsselskab. Vi har allerede lanceret, at man kan få leveret og afhentet sin lejebil lige der, man hvor man vil. Det er et nybrud er branchen. Men vi er først lige startet, og jeg glæder til at fortsætte rejsen med Kevin,” fortæller Lasse Barsholm, CEO Sixt Danmark.

På Le Mans, som Kevin Magnussen kører om kort tid, kommer de hurtigste biler undervejs op på mere end 300 kilometer i timen. Og den høje fart matcher perfekt den strategi, man har hos Sixt.

”Små som store forandringer sker hurtigere og hurtigere. Det kan vi tydeligt mærke på vores kunder, som får sværere og sværere ved at forudsige deres bil-behov og bil-drømme ud i fremtiden. Derfor bliver vores ekstremt fleksible biludlejnings-løsninger til både private og erhvervskunder mere og mere relevante,” fortæller Lasse Barsholm, CEO Sixt Danmark.

Kevin glæder sig
Den 28-årige racerkører ser frem til at komme i gang og ser flere paralleller mellem sin egen hverdag som racerkører og ambitionerne hos Sixt, som han nu er en del af.

”Motorsport handler om konstant udvikling. De små detaljer har stor betydning. Man skal hele tiden forbedre sig. Det skal vi også hos Sixt. Generelt er det en nødvendighed, når man arbejder med biler, at man er nytænkende og har fingeren på pulsen. Ellers kører de andre fra dig. Disse værdier stemmer overens med Sixt, så jeg glæder mig helt vildt til at trække i Sixt-dragten,” siger Kevin Magnussen, der i flere år kørte Formel 1.

Selv nyder han stor glæde af den fleksible måde man har bil på via Sixt.

”Mit liv er i konstant forandring. Så kørte jeg Formel 1, nu skal jeg køre Le Mans. Så blev jeg far. Så fik vi en hund. Så er vi det ene sted, så er vi det andet sted. Der sker hele tiden noget, som ændrer behovet for og ønskerne til en bil, og der er det altså dejligt at være en del af Sixt-familien, der altid kan hjælpe,” slutter Kevin Magnussen, der fra dags dato er Sixt-ambassadør og dermed vil kunne opleves i diverse fremtidige fremstød fra Sixt.

Sixt er en af verdens førende biludlejningsvirksomheder med mere end 4.000 kontorer i 120 lande. Sixt biludlejning blev grundlagt i 1912, og i dag tilbyder Sixt skræddersyede mobilitetsløsninger til både privat og erhverv. Hos Sixt er vi stolte af vores førsteklasses-biler, og ikke mindst af vores kundeservice med 24/7 assistance.

• Erhverv

• mobilitet
  • mobilitetsløsning
  • biler
  • billeje
  • sixt

Sixt er en af verdens førende biludlejningsvirksomheder med mere end 4.000 kontorer i 120 lande. Sixt biludlejning blev grundlagt i 1912, og i dag tilbyder Sixt skræddersyede mobilitetsløsninger til både privat og erhverv. Hos Sixt er vi stolte af vores førsteklasses-biler, og ikke mindst af vores kundeservice med 24/7 assistance.

Sixt Marketing

Pressekontakt Marketingchef