Verdens bedste ŠKODA-diagnosetekniker er dansk

Verdens bedste ŠKODA-diagnosetekniker er dansk

René Hellemann fra ŠKODA Amager har vundet det internationale ŠKODA Challenge i kategorien ‘diagnosetekniker’. I finalen var han oppe imod diagnoseteknikere fra 31 andre lande.

Hos ŠKODA på Amager har man intet mindre end verdens bedste diagnosetekniker udi det tjekkiske mærke. Diagnosetekniker René Hellemann har nemlig vundet den internationale finale i ŠKODA Challenge i kategorien ‘diagnosetekniker’. Her blev han og 31 andre deltagere over flere dage stillet overfor svære fejlfindingsopgaver og teoretiske prøver, og selvom Sibenik i Kroatien, hvor finalen blev afholdt, bød på europæisk hedebølge, holdt Réne Hellemann hovedet koldt og vandt.

Det var 9. gang, at ŠKODA afviklede ŠKODA Challenge, som er en kombination af nationale konkurrencer i 32 lande og en international finale. I år var der hele 191 finalister, som dystede i otte forskellige kategorier. Udover diagnoseteknikere var der f.eks. også konkurrencer for serviceteknikere og servicerådgivere.

Kundetilfredshed er en nøglefaktor, når ŠKODA-værkstederne vurderes af kunderne. Så for at have konstant fokus på kundetilfredsheden har ŠKODA etableret denne konkurrence blandt de mange dygtige værkstedsmedarbejdere hos autoriserede ŠKODA-servicepartnere.

Tags

ŠKODA har over 120 års tradition for bilproduktion og lige siden bilindustriens tidlige dage, har ŠKODA lavet banebrydende teknologier og bestræbet sig på at tænke anderledes. De næste år bliver grønne for ŠKODA, idet ŠKODA vil have flere end 10 biler med eldrift inden udgangen af 2022. Derudover investerer fabrikken hele to milliarder euro i alternative drivlinjer og nye mobilitetsservices.

Pressekontakt Head of Marketing and PR ŠKODA Danmark +45 30132877