Michael Ebeling (ŠKODA) og Envar Hansen (IIHF) foran Royal Arena

ŠKODA sponserer VM i ishockey med 50 biler

De 16 landshold og mange VIP-gæster bliver godt kørende under Danmarks største sportsbegivenhed. ŠKODA sponserer VM i ishockey med hele 50 biler. Det fejrer ŠKODA-forhandlerne med særlige VM-kampagnemodeller, ligesom der er chance for at vinde billetter til udsolgte kampe.

Verdens 16 bedste ishockeyhold skal snart kæmpe om podiepladserne, når VM i ishockey bliver afviklet i Danmark 4.-20. maj. Men de har allerede vundet guld, når det gælder biler, for hvert af holdene får stillet en ŠKODA til rådighed under hele VM. Bilerne er en del af de i alt 50 biler, som ŠKODA sponserer VM i ishockey med. De øvrige biler vil blive brugt til at transportere officials og særlige gæster til og fra kampene.

Direktør for ŠKODA Danmark, Michael Ebeling, overrakte i dag 24. april de mange OCTAVIA, SUPERB, KAROQ og KODIAQ til Envar Hansen fra International Ice Hockey Federation (IIHF). Det skete foran Royal Arena i København, der lægger is til verdensmesterskabet sammen med Jyske Bank Boxen i Herning.

Netop de to multiarenaer bliver omdrejningspunktet for masser af spændende ŠKODA-aktiviteter under hele verdensmesterskabet. F.eks. bliver der udstillet eksklusive ŠKODA-modeller, ligesom der er særlige fanzoner, hvor man kan prøve at skyde med en ishockeystav, blive fotograferet i ishockeytøj og spille airhockey.

Man behøver dog ikke at tage til København eller Herning for at opleve eksklusive ŠKODA-modeller. FABIA og OCTAVIA kan nemlig fås som VM Edition til kampagnepriser hos ŠKODA-forhandlere over hele landet. F.eks. kan man få en OCTAVIA VM Edition med bl.a. navigationsanlæg, fuld LED-forlygter, el-indfældbare sidespejle med lys, Bluetooth med lokalt netværk og ŠKODAs Infotainment Online i 1 år til priser fra 258.000 kr.

Det er værd at følge med på ŠKODA Danmarks Facebook-side de næste par uger. Der vil nemlig være konkurrencer, hvor man kan vinde billetter til VM i ishockey.

Vidste du, at …

• ŠKODA har rekorden hos Guinness Worlds Records for sportshistoriens længste hovedsponsorat af et verdensmesterskab. ŠKODA har sponseret VM i ishockey med biler i alle år siden 1993.
  • På de 26 år har bilerne, der har været stillet til rådighed under VM i ishockey, kørt sammenlagt 6 millioner kilometer.
  • Ishockey er en af de mest populære sportsgrene i Tjekkiet. Bøhmen (i dag en del af Tjekkiet) var med til at grundlægge International Ice Hockey Federation (IIHF) i 1908.
  • Ishockeypucken blev i sin tid opfundet i Canada. I dag bliver størstedelen produceret i Tjekkiet, som eksporterer mere end én million pucker om året.
  • En ishockeypuck kan få samme fart på som en bil. Verdensrekorden er 177,5 km/t.

ŠKODA har over 110 års tradition for bilproduktion og har oplevet en fantastisk vækst de seneste år.

Vores modeller er alle særligt målrettet familiernes behov, og modeller som FABIA, OCTAVIA og SUPERB er alle blandt de mest rummelige biler i deres respektive klasser.

Derudover udgøres modelprogrammet af microbilen CITIGO, mellemklassemodellerne RAPID Hatchback og RAPID Spaceback, samt KAROQ og KODIAQ, der begge tilhører SUV-klassen.

ŠKODA står for ”Clever ideas since 1895”, også kaldet Simply Clever.

I ŠKODA har vi kontinuerligt fokus på at forbedre kundetilfredsheden og arbejder altid på at opfylde kundens behov.

Besøg ŠKODA Danmark på www.skoda.dk