Skoringen står bag populær tradition hos børnefamilierne

Skoringen står bag populær tradition hos børnefamilierne

Når Børnenes Dag i disse dage løber af stablen i Skoringens 114 butikker og i webshoppen, er det ikke mindre end 28. gang, at den populære event trækker tusindvis af børn og forældre til sig. Den fortsat stigende efterspørgsel er ikke til at tage fejl af, og Børnenes Dag er blevet fast tradition for rigtig mange børnefamilier. Hos Skoringen er man tilfreds men også opmærksom på, at populariteten ikke kommer af sig selv.

To gange om året minder Danmarks største skokæde danske børnefamilier om, at det er tid til at få opdateret børnenes skotøjsgarderobe til den nye sæson. Intentionerne bag eventen er i dag de samme, som første gang eventen løb af stablen for 14 år siden. Nemlig at sætte fokus på vigtigheden af ordentligt fodtøj og samtidig gøre det muligt for endnu flere danske børnefamilier at købe kvalitetsfodtøj til deres børn.

I Skoringen har vi altid været garant for, at børn skal have ordentligt fodtøj på fødderne. Vi ved nemlig godt hvilke konsekvenser, det kan give senere hen, hvis fod og sko, så at sige, ikke passer sammen. Samtidig ved vi også, at det for mange børnefamilier er en tung post i budgettet at skulle investere i nyt og ordentligt fodtøj til børnene op til hver sæson. Det var primært disse bevæggrunde, der lå bag lanceringen af Børnenes Dag og 2-for-1 tilbuddet for 14 år siden, men de gør sig stadig gældende i dag. Konceptet blev taget godt imod fra start, og i dag er det, ligesom det er for os, en fast tradition for rigtig mange børnefamilier i hele landet,” fortæller marketingchef Mille Toft Schou fra Skoringens kædekontor i Skødstrup ved Aarhus.

At Børnenes Dag er en eftertragtet event, er en stigende salgskurve ikke alene beviset på. I flere uger op til får skokæden tusindvis af kundeforespørgsler, både online og i butikkerne. De forventningsfulde og trofaste kunder ønsker at vide, hvornår det går løs, hvilke produkter der kommer, hvad der sker i den lokale butik, hvilke konkurrencer der er, etc. Dertil taler køen udenfor de lokale butikker på startdagen for sig selv.

Et stærkt koncept kræver benhårdt fokus

At Børnenes Dag er så stort et tilløbsstykke i butikkerne og i webshoppen, kommer ikke bag på marketingchef Mille Toft Schou. Hun påpeger imidlertid, at populariteten ikke kommer af sig selv, men kræver løbende tilpasning, nytænkning og et kontinuerligt fokus på kerneværdierne.

Med Børnenes Dag er vi lykkedes med at skabe et koncept, som kun er blevet stærkere over tid. Eventen har fortsat en positiv vækstkurve og formår stadig at trække nye kunder ind i butikkerne og til vores webshop. Men den loyalitet, vi har skabt omkring Børnenes Dag og de mange børnefamilier, skal hele tiden opretholdes og plejes, og det er her, fokus skal lægges. Kunderne skal føle, at de får værdi for pengene hver gang, de handler hos Skoringen, og ikke kun i forbindelse med Børnenes Dag,” pointerer marketingchefen og fortsætter:

Jeg er ret overbevist om, at Børnenes Dag fortsat er et stærkt koncept, fordi vores grundlæggende kerne­for­retning fungerer. Først og fremmest har vi det rigtige produktmix af kvalitets- og moderigtige sko til hele familien. Men vigtigt af alt, har vi nogle dygtige skoforhandlere, der hver dag møder kunderne med høj faglig ekspertise og kyndig vejledning. Det betyder alverden på den lange bane,” slutter Mille Toft Schou.

For yderligere oplysninger og kommentarer kontakt venligst marketingchef Mille Toft Schou på 28 93 60 55

Om Børnenes Dag i Skoringen

Børnenes dag foregår i alle Skoringens 114 butikker og i webshoppen fra torsdag d. 21. marts til og med lørdag d. 23. marts 2019. På et stort udvalg af sæsonens børnemodeller, heriblandt nogle af de populære mærker som Ecco, Skofus og Skechers, får kunden ved køb af to par det billigste par gratis. I de lokale butikker har personalet forberedt forskellige børneaktiviteter og konkurrencer, så det lige bliver lidt sjovere at prøve sko for både børn og forældre.

Skoringen er Danmarks største skokæde og har været familiens foretrukne skobutik igennem mere end 60 år. Med en kombination af fysiske butikker og et inspirerende online univers, henvender Skoringen sig til den danske familie med primær fokus på børnefamilien, hvor kædens Børneunivers er et centralt omdrejningspunkt. Både i bu­tik­kerne og online tilbyder skokæden et bredt sortiment af egne skomærker, mode­sko og mærkevaresko.

Skoringen har 114 selvstændige butikker beliggende på centrale placeringer i hele landet.