Skirejserne bookes tidligere for hvert år

Trend: Flere og flere bestiller skiferien til Alperne allerede i foråret. Den generelt øgede interesse for skirejser til Alperne skyldes ifølge vores gæster, at skiområderne i Sverige og Norge ikke har fået så store mængder sne de seneste år. For at sikre sig en tur i sneen den kommende vinter er tendensen derfor, at mange booker skiferien allerede i foråret*.

Hvis man kigger på de seneste fem år, er det en klar tendens, at andelen af gæster, der booker skiferien allerede om foråret, er stigende*. At rejserne til næste år bookes allerede inden den forgående sæson er overstået, er ikke noget nyt i skirejsebranchen, hvor mange store grupper godt er klar over, at de skal være tidligt ude, hvis de vil sikre sig den ønskede rejse til næste vinter.

Vinterferieugerne 7 og 8 er de mest eftertragtede rejseuger**, og allerede i juni måtte Slopetrotter Skitours indsætte en ekstra flyafgang fra København, fordi flyene var fuldt bookede. Større grupper eller flere familier, der rejser sammen, bør derfor være tidligt ude for at kunne få flypladser og indkvartering på deres favoritdestinationer.

- Generelt kan vi mærke, at vores gæster godt ved, at det er populært at rejse på skiferie, så flere og flere bestiller i god tid for at være først ude, siger Morten Christensen, souschef hos Slopetrotter Skitours. Tendensen til at booke tidligt øger også presset på rejsebureauerne, eftersom vi er nødt til at have vores rejser klar tidligere. Der er også fordele ved at bestille tidlige, da vi på udvalgte indkvarteringer har book-tidligt-rabat, forsætter Morten Christensen.

Ca. 80% af Slopetrotter Skitours' udbud af skirejser til sæsonen 2016/2017 var klar allerede i maj, hvilket betyder, at virksomheden - ligesom dens gæster - er klar og ser frem til endnu en vinter i Alpernes paradis.

For mere information:

Morten Christensen, souschef
E-post: morten@slopetrotter.dk

*Egne salgstal: Andel af sæsonens totale bookinger, der er foretaget i april-juni, over de seneste fem år.

**Egne salgstal: Antal gæster i Alperne fordelt på rejseuger.

Billeder og film i Slopetrotter Skitours' presserum er tilgængelige til publicering sammen med information om Slopetrotter Skitours og/eller Slopetrotter Skitours' destinationer og produkter.

• Turisme

• skirejser