Byggeriet af de første 100.000 kvadratmeter i Vision Park skrider hurtigt frem, og snart går næste etape i gang.

Global emballage-gigant flytter ind i Vision Park

En af verdens største emballageproducenter, Smurfit Kappa, flytter ind i Vision Park ved Kolding. Dermed sætter Vision Properties, der er ejet af Lars Larsen Group og Schou Family Invest, gang i etape 2 af det enorme erhvervsområde. De første 100.000 kvadratmeter lager er allerede delvist taget i brug af Schou Company og forventes helt færdige i slutningen af 2023.

Smurfit Kappas websalg af papemballager har været stærkt stigende de seneste år, og dermed er den globale koncerns lager af standardvarer på Platinvej i Kolding blevet for lille og utidssvarende.

"Vi har brug for mere plads og mulighed for at udvide yderligere," siger Smurfit Kappas skandinaviske salgs- og marketingsdirektør, Ole Isaksen, og fortsætter:

"Vision Park har en ideel, central beliggenhed for os med nem adgang til motorvej i alle retninger. Dertil kommer, at det er helt nyopførte, moderne og regulære lokaler med alle de nødvendige faciliteter."

Ole Isaksen tilføjer, at flytningen til Vision Park også skal tages som et udtryk for en stærk tro på fremtiden hos Smurfit Kappa, der har 48.000 medarbejdere fordelt på 356 afdelinger i 35 lande.

Første eksterne lejer

Hos Vision Properties, der står bag de store byggerier i Vision Park, glæder CEO Jens Bolding Jensen til at byde Smurfit Kappa velkommen i parken.

"Det betyder, at vi nu helt efter planen går ind i fase 2 i udviklingen af Vision Park. Fase 1 og de 100.000 kvadratmeter har hele tiden været øremærket til Schou Company, som dermed samler alle sine aktiviteter i parken. I fase 2 opfører vi i første omgang 20.000 kvadratmeter til udlejning til andre virksomheder, og Smurfit Kappa har lejet de første 5.000," fortæller han.

Schou Company er, ligesom Vision Properties, en del af Schou-koncernen, der er Nordeuropas største leverandør inden for isenkram, havemøbler og gør-det-selv-produkter til hus og have.

Erhvervs- og naturområde

Byggerierne i Vision Park opføres efter den internationalt anerkendte bæredygtighedsstandard, DNGB Guld, og hele parken bliver både et erhvervs- og naturområde med fokus på bæredygtighed, biodiversitet og gode faciliteter for virksomhedernes medarbejdere og gæster.

Arealet af den første enorme lagerbygning i Vision Park svarer med sine 100.000 kvadratmeters til 14 fodboldbaner eller mere end halvanden gange Kolding Storcenter, der med sine 62.000 kvadratmeter er Jyllands største shoppingcenter.

Regions

Smurfit Kappa Danmark er den danske emballagevirksomhed i Smurfit Kappa-koncernen. Vi tilbyder skræddersyede emballageløsninger i bølgepap. I tæt samarbejde med vores kunder udvikler vi innovative, omkostningseffektive og attraktive produktemballager og displays, der styrker vores kunders brand. Vi råder over 6 produktionsfaciliteter i Danmark herunder Kolding, Herfølge, Vamdrup, Vejle, Varde og Ejby.

Smurfit Kappa er en af verdens førende producenter af papirbaserede emballageløsninger

Smurfit Kappa Danmark AS