Smurfit Kappa reducerer CO2-emissionerne med over 40 %

Smurfit Kappa reducerer CO2-emissionerne med over 40 %

Rapport om bæredygtig udvikling afslører en reduktion på 43,9 % siden 2005

Smurfit Kappa er fortsat på rette vej til at nå sit langsigtede mål om mindst at have Net Zero emissioner i 2050, ifølge den 16. årlige rapport om bæredygtig udvikling, som blev offentliggjort for nylig.

Den omfattende rapport, der dækker over perioden januar til december 2022, fremhæver virksomhedens fremskridt gennem fortsatte kapitalinvesteringer, løbende operationelle forbedringer og samarbejde med kunder og andre vigtige interessenter.

Sidste år leverede Smurfit Kappa flere skelsættende resultater, som understreger dets fortsatte lederskab inden for bæredygtighed, herunder:

• Verdens første vellykket afprøvning af brint i papirfabrikken Saillat i Frankrig
  • Færdiggørelse af en multibrændselskedel på papirfabrikken Zülpich i Tyskland, hvilket reducerede emissionerne på fabrikken med 25 %.
  • Meddelelse af koncernens største dekarboneringsprojekt i Cali, Colombia, der omfatter en investering på næsten 100 mio. euro.
  • Påbegyndelse af et fjernvarmeprojekt i Østrig til fordel for 20.000 boliger i 3 samfund.

I en kommentar til offentliggørelsen af rapporten sagde Tony Smurfit, Group CEO, følgende: "Jeg er glad for, at vi fortsat har leveret på vores bæredygtighedsstrategi, ikke kun på grund af det, vi opnåede i 2022, men også på grund af vores planlægning og tiltag, der rækker ud over den korte sigt. Smurfit Kappas formål om at skabe, beskytte og passe på fortsætter med at drive de ændringer, der er nødvendige for at skabe en grønnere og mere blå planet.

“Nogle af de betydelige bæredygtighedsresultater, der er beskrevet i vores seneste bæredygtighedsrapport, omfatter samarbejdsprojekter med deltagere fra hele vores værdikæde, hvilket er en virkelig åben og progressiv tilgang til at løse de store udfordringer, som samfundet står over for."

Rapporten fra i dag viser også de målbare fremskridt, som Smurfit Kappa har gjort i løbet af 2022 i forhold til alle sine Better Planet 2050 bæredygtighedsmål, herunder:

• 43.9% reduktion af CO2-emissionerne siden 2005 og 4 % alene i 2022
  • Reduktion af vandforbruget med 2,1 % i 2022
  • Intensiteten af affald til deponering er faldet med 24 % siden 2013
  • Emballageløsninger, der sælges som Chain of Custody, certificeret med 94,3 %
  • Samlet antal registrerbare arbejdsulykker reduceret med 13,6 % i 2022
  • Kvinder i ledende stillinger udgjorde 23,5 % ved udgangen af 2022, hvilket er en stigning fra 22 % i 2021 til 23,5 % ved udgangen af 2022
  • Sociale investeringer på 18,4 mio. euro foretaget siden 2020.

I de seneste seks måneder er der kommet yderligere anerkendelse af virksomhedens bæredygtighed. Smurfit Kappa modtog to "Top Rated"-mærker fra Morningstar Sustainalytics for både "regional" og "branchemæssig" overpræsentation. Disse forbedrede vurderinger bygger på den forbedrede klimavurdering fra CDP (et globalt oplysningssystem for investorer) på A-, som blå opnået i 2022, og den førende MSCI AA-klassificering i kategorien.

Garrett Quinn, Chief Sustainability Officer hos Smurfit Kappa, tilføjede: “Værdien og betydningen af gennemsigtighed i rapporteringen om bæredygtighed vokser fortsat. Tidligere på måneden udsendte Smurfit Kappa en rapport sammen med Financial Times, som viste, at selv om virksomhederne har store ambitioner og forpligtelser, mangler der ofte en åben og sikker rapportering og levering.

“I 16 år har Smurfit Kappa udarbejdet en omfattende rapport om bæredygtighed og udvikling, som siden 2009 har været valideret af tredjepart. I en verden, der i stigende grad er bekymret for greenwashing, håber vi, at denne historie med offentlig, valideret rapportering kombineret med vores fortsatte resultater hvert år giver alle vores interessenter tillid til koncernens bæredygtighedsstrategi og opfyldelse af sine forpligtelser."

Hvis du ønsker at downloade et resumé eller hele rapporten om vores bæredygtige udvikling, kan du besøge vores side om bæredygtighedsrapportering.

Kategorier

Smurfit Kappa Danmark er den danske emballagevirksomhed i Smurfit Kappa-koncernen. Vi tilbyder skræddersyede emballageløsninger i bølgepap. I tæt samarbejde med vores kunder udvikler vi innovative, omkostningseffektive og attraktive produktemballager og displays, der styrker vores kunders brand. Vi råder over 6 produktionsfaciliteter i Danmark herunder Kolding, Herfølge, Vamdrup, Vejle, Varde og Ejby.

Relateret materiale

Smurfit Kappa er en af verdens førende producenter af papirbaserede emballageløsninger

Smurfit Kappa Danmark AS
Jens Holms Vej 51