Sony annoncerer pris og tilgængelighed for XH95 4K HDR Full Array LED tv’erne

Sonys topserie af 4K HDR Full Array LED tv’er samler de bedste funktioner inden for billede, lyd og brugeroplevelse i fem forskellige skærmstørrelser.

De nye XH95 4K Full Array LED tv’er er tilgængelige i Danmark i fem forskellige størrelser og passer dermed ind i enhver stue. XH95-serien benytter de bedste billed- og lydteknologier fra Sony, der i samspil med hinanden giver en fængslende seeroplevelse.

Med Sonys X1™ Ultimate-billedprocessor opnås en klar og præcis billedkvalitet, som giver brugeren en utrolig realistisk seeroplevelse. Lyd i høj kvalitet er også en vigtig del af seeroplevelsen, og de nye modeller har Sound-from-Picture Reality™, som giver brugerne en fornemmelse af, at lyden kommer direkte fra skærmen.

De nye XH95 tv’er leverer seeroplevelser som instruktøren har tiltænkt det med Netflix Calibrated Mode, der tilbyder Netflix-indhold i høj kvalitet og IMAX Enhanced™, der bringer den fordybende underholdningsoplevelse helt ind i hjemmet.

XH95 introducerer desuden Ambient Optimization, som er en ny teknologi, der optimerer billed- og lydkvalitet i alle omgivelser. Det justerer billedets lysstyrke automatisk, så det tilpasses lyset i rummet ved at øge lysstyrken i værelser med høj belysning og reducere lysstyrken i mørke værelser for at give brugeren den optimale oplevelse. Det registrerer endda genstande i rummet, såsom gardiner og møbler, der kan absorbere eller reflektere lyd, og finjusterer akustikken derefter – på den måde får du den bedste lydoplevelse.

Udover Ambient Optimization kommer XH95 tv’erne med Immersive Edge-designkonceptet. For at skabe en større visuel fordybelse, er der placeret et diskret stativ ved kanten af skærmen. Det minimalistiske stativ kan knap nok ses, men det giver brugerne en forbedret seeroplevelse.

XH95-serien kommer med Android TV™ med Google Assistant[1], Google Play Store og indbygget Chromecast, der giver nem adgang til indhold, tjenester og enheder. Sonys egen brugerflade og stemmekontrol er også forbedret til daglig brug.

Med Google Assistant og Amazon Alexa[2]-understøttelse kan du styre dit tv med stemmen og bede det om at gøre ting såsom; afspille videoer fra YouTube med Google Home eller skifte kanal og ændre lydstyrke med Amazon Alexa-aktiverede enheder.

Apple® AirPlay® 2-brugere kan streame film, musik, spil og billeder til deres tv direkte fra deres iPhone®, iPad® eller Mac®.

Apple HomeKit™-teknologien giver brugerne let og sikker kontrol over deres tv fra iPhone®, iPad® eller Mac®[3].

XH95-serien er tilgængelige nu til følgende vejledende priser:

• KD-85XH95 (85”): 35.000 kr.
  • KD-75XH95 (75”): 26.000 kr.
  • KD-65XH95 (65”): 17.000 kr.
  • KD-55XH95 (55”): 14.000 kr.
  • KD-49XH95 (49”): 11.000 kr.

For mere information, besøg www.sony.dk

Specifikationer

• Billedprocessoren X1™ Ultimate, giver den ultimative 4K HD-oplevelse med objektbaseret Super Resolution, objektbaseret HDR-remaster, Super Bit Mapping™ 4K HDR og dobbelt databasebehandling.
  • Baggrundsbelysning med Local Dimming med X-tended Dynamic Range™ PRO, som sikrer 6 gange højere kontraster end ved almindelige LED-tv’er.
  • X-Wide Angle-teknologi giver levende og virkelige farver fra alle vinkler mens den bevarer mere farve og lysstyrke end ved andre almindelige LED tv'er. Nyd et fantastisk billede med utrolig dybde fra hvor som helst i rummet. For at give brugerne endnu flere valgmuligheder kommer XH95 4K Full Array LED tv med X-Wide Angle i 55” og derover.
  • Forbedret Acoustic Multi-Audio og Sound-from-Picture Reality™-koncept har et forstærker-system, der styrer hovedhøjttaleren og den usynlige diskant separat. Den har også en X-Balanced Speaker - en ny højttalerenhed, der pakker klar lyd ind i et slankt design (forstærkeren, X-Balanced Speaker er kun tilgængelig til 55”-, 65”- og 75”-modellerne. Acoustic Multi-Audio er til 55” og derover).
  • Flush Surface-design giver et slankt, rammeløst design (kun til 55”-, 65”- og 75”-modellerne).
  • Ny Ambient Optimization optimerer billed- og lydkvalitet i alle omgivelser. Det tilpasser automatisk billedets lysstyrke til lyset i rummet, øger lysstyrken i lyse værelser og reducerer lysstyrken i mørke værelser for at give brugeren den perfekte seeroplevelse.
  • TRILUMINOS™-skærm, som gengiver mere fine farvenuancer og lys.
  • Understøttelse af Dolby Vision og Dolby Atmos.
  • Mulighed for håndfri betjening (tilgængelig til 55” og derover).
  • Virker med Smart-højttalere, herunder Google Home- og Amaxon Alexa-enheder.
  • Let tilslutning til de fleste enheder med Apple® AirPlay® 2 og HomeKit™.
  • Hurtig adgang til indhold og tjenester med Android™ TV.
  • Custom Mode, samt andre Sony-kalibrerede billedindstilling, der giver en seeroplevelse, som filminstruktøren har tiltænkt det.

[1]Funktionstilgængelighed afhænger af land og tilgængelighed af understøttede produkter.

[2]Enheder med Amazon Alexa (sælges separat) understøttes af Sony tv’er, som er drevet af Android TV. Amazon-konto er påkrævet. Abonnement kan være påkrævet for at få adgang til bestemt indhold. Understøttede enheder kræver internetforbindelse. Amazon, Echo, Alexa og alle relaterede logoer er varemærker tilhørende Amazon.com, Inc. eller dets tilknyttede selskaber.

[3]Apple® AirPlay® 2 og HomeKit ™ -funktioner er tilgængelige på FY19-modellerne ZF9, A9F, ZG9, AG9, XG95 og XG85 (85 ”, 75”, 65 ”og 55”) og FY20-modellerne ZH8, A9S, AH8, XH95, XH90. AirPlay 2 og HomeKit-funktioner kræver en iOS-enhed, der kører iOS 12.3 eller nyere, eller en Mac, der kører macOS 10.14.5. Apple, AirPlay, HomeKit, iPhone, iPad, Mac og macOS er varemærker tilhørende Apple Inc., registreret i USA og andre lande. Firmwareopdatering er påkrævet via netværk.