Ganni og SOS Børnebyerne lancerer SOS-T-shirt

Det er ikke hver dag, at en mode-T-shirt også indeholder et SOS fra forældreløse børn – og et indbygget fadderskab. Men det er ikke desto mindre, hvad tøjfirmaet Ganni nu tilbyder i deres butikker rundt om i landet.

T-shirten er designet af Ganni og indeholder SOS-morsesymbolet, som en illustration af det stille nødråb, som forældreløse og sårbare børn udsender.

”Ved at samarbejde med Ganni kan vi opfordre danskerne til både at give en gave og gøre noget godt for nogle af de mange millioner børn, som ikke har forældre til at tage sig af dem. Hvis Gannis kunder synes om tanken med at tegne et fadderskab og reagere på SOS’et, indeholder T-shirten kontaktoplysninger, så man nemt kan blive fadder – og SOS Børnebyerne kvitterer med at springe det første måneds bidrag over,” siger chef for program og partnerskaber Kasper Kanstrup.

T-shirten sender ikke bare SOS-budskabet, men samler også penge ind til formålet. For hver solgt T-shirt går der 75 kroner til arbejdet.

Kom til release-party i ILLUM

Torsdag den 10. november kl. 16 – 19 inviterer Ganni til releaseparty for SOS-T-shirten i Ganni-butikken på 2. sal i Illum. Der er goodiebags til de første gæster – og her kan du også købe T-shirten, der også er til salg i Gannis butikker i Århus og i Odense – eller i SOS Børnebyerne webshop her.

Mød Ganni og spil fodbold for en god sag

Den 25. november kl. 16 kan du havde det sjovt med veninderne, mens du støtter SOS Børnebyernes arbejde. SOS Børnebyerne, Ganni og Cover holder nemlig årets store fodboldturnering for kvinder på Fodboldfabrikken på Vesterbro.

Huxi Bach er vært for turneringen. Du kan tilmelde et hold på 4 – 6 kvinder.  Prisen pr. hold er 600 kroner. Overskuddet fra fodboldturneringen går ubeskåret til SOS Børnebyerne.
Læs mere og tilmeld dit hold

Se film om samarbejdet og hør Ganni fortælle om, hvorfor de engagerer sig i SOS Børnebyerne her.

• Sociale spørgsmål

• sos børnebyer
  • børnebyer
  • humanitær organisation
  • sos
  • fodboldfabrikken
  • gnni
  • cover
  • fodboldturnering
  • velgørenhed
  • kvindefodbold
  • sos tshirt
  • kasper kanstrup
  • forældreløse

De første børn flyttede ind i den allerførste SOS-børneby i 1949

Siden den første børneby åbnede i 1949 har SOS Børnebyernes principper, om at alle børn har ret til en tryg barndom i en familie, spredt sig til 133 lande over hele jorden.

Fra starten har det været det enkelte barns situation og behov, der har været i centrum for den hjælp, SOS Børnebyerne kan tilbyde.

Siden 1949 har SOS Børnebyerne været garant for at tusindvis af forældreløse og sårbare børn har fået en god barndom, et hjem og en familie.

Heldigvis har vi ingen planer om at gå på pension. Tværtimod er vi mere end nogensinde klar til at tackle de udfordringer, der ligger foran os i forbindelse med, at