Kontinentalseng - boksmadras - elevationsseng???

Er du forvirret? Det oplever vi, at mange af vores kunder er når de kommer ind i vores butikker. Derfor har vi lavet denne guide, som beskriver de tre forskellige typer senge.

En kontinentalseng er opdelt i 3 dele.
Forneden har vi typisk 2 bunddele, som lidt firkantet kan sidestilles med boksmadrasser. Her er der oftest bonell-fjedre. Ovenpå er der en stor mellemmadras. Det er her fastheden af sengen afgøres. Her er det posefjedre, som giver madrassen smidighed, og evnen til at forme sig efter dig. Mellemmadrassen har den fordel at man undgår revnen.

Nøgleordene for en kontinentalseng er: Dybde, god ligge-komfort, høj seng.

En boks-madras er typisk den, som folk kender, og den seng mange er startet ud med. En boks-madras består af en fastspændt madras, som alt efter kvaliteten har mellem et og to lag fjedre. Boks-madrasser fås i forskellige kvaliteter, men oftest er en boks-madras en mere fast oplevelse, end kontinentalsengen.

Nøgleordene for en boksmadras er: tradtionel, stor forskel på kvalitet, mulighed for en seng med god komfortsamtidig med at man får en lidt fastere oplevelse.

Elevationssengen består af en elevationsbund, som oftest har fleksible lameller. Ovenpå har man en vendbar madras. De fleksible lameller og madrassen er det, der skaber dybden, og liggekomforten i din elevationsseng.

Nøgleordene for en elevationsseng er: fleksibel seng, et hjælpemiddel i hverdagen, aflastning.

Til alle tre typer senge bruges der (oftest) topmadras - i forskellige materialer, typisk latex, men fås også i trykaflastende eller rene naturmaterialer. Topmadrassen er den der giver overfladeblødheden - den sidste luksus i sengen.

Alle typer seng fås både med fjedre, i trykaflastende materiale og i latex. Kom ind til os ved Søvn & Comfort og mærk forskellen på de forskellige typer senge, og lad os hjælpe dig med at finde din nye seng.

• Hus

• elevationsseng
  • vælg den rette seng
  • sengeafdelinger
  • valg af seng
  • boksmadras
  • kontinentalseng
  • seng

Søvn & Comfort

Vestjyllands største specialbutikker med senge i den bedste kvalitet. Hos Søvn & Comfort er service og kvalitet i højsæde. Butikkene er ejet af Flemming V. Kristensen, der har været i branchen siden 1980, samt ergoterapeut Berit Kloster.

Bredt sortiment

Vores fornemste opgave er at finde den rigtige seng til kunderne. Ikke to mennesker er ens. Derfor har vi et bredt udvalg af senge, vi som specialbutik kan stå indenfor. I afdelingen "Hästens" findes det komplette sortiment fra Hästens, hvoraf de fleste findes på vores lager til øjeblikkelig levering. I afdelingen "Søvn & Comfort" spænder udvalget af senge fra Dunlopillo, og Akva over Wonderland, Tempur og European. Ud over senge har vi et bredt og alsidigt udvalg af tilbehør som lagener, sengelinnede, hovedpuder o. lign.

Personlig og professionel vejledning

At købe ny seng kan være en jungle. Vi sætter en ære i at yde kunden den bedste, professionelle vejledning i alle sengekøbets faser. Derfor går mange års erfaring og et højt uddannelsesniveau, hånd i hånd i dagligdagen i butikken. Vi har bl.a. en fuldtidsansat ergoterapeut i butikken i Holstebro.

Gratis levering og opsætning i hele Danmark

Søvn og Comfort bringer senge ud i hele Danmark. Transporten foregår med egne biler og vi stiller sengen op - klar til brug og fjerner indpakningen. Dette gælder komplette senge over 10.000,-
Vi leverer også til kunder som bor på de øverste etager. Vi har kunder i hele Danmark men også udenfor grænserne i bla. Grønland, Schweiz, Luxenburg, Holland og Dubai.