Stordalen-effekt får Spies salg til at eksplodere

”Det er fantastisk at se, hvor stor effekt vores nye ejer har på salget. Tallene taler et meget tydeligt sprog og viser, hvordan vores gæster har fuld tillid til Spies og er lige så begejstrede for vores nye ejere, som vi er,” siger Jan Vendelbo, administrerende direktør, Spies,

Spies’ samlede salg ligger 32 % højere end samme uge sidste år. Danskerne vil have sol og varme, gerne i løbet af den vinter vi allerede nu kan mærke.

Gæsterne vælger de velkendte og mest populære rejsemål og Gran Canaria er igen topscorer, skarpt forfulgt at Tenerife og Rhodos. Derefter kommer Thailand, som er en meget populær destination for børnefamilier om vinteren.

”Dette er en opbakning fra vores kunder, som vi næsten ikke turde drømme om. Gennem hele den turbulente periode efter moderselskabets konkurs har vores Facebook profil og mailbokse svømmet over med opmuntrende og støttende beskeder. Det har varmet og givet os kampgejst, og vi er nu så uendeligt glade for, at vi med nye langsigtede ejere kan fortsætte med det, vi er bedst til; at give gæsterne de bedste uger på året,” siger Jan Vendelbo.

Kontakt for yderligere informationer

Lisbeth Nedergaard, Kommunikationschef Spies

Tlf. 4176 0272, Mail: Lisbeth.nedergaard@spies.dk

Spies er Danmarks største rejsearrangør. Selskabet indgår i den nordiske rejsekoncern Thomas Cook Northern Europe sammen med rejsearrangørerne Ving i Norge og Sverige, Tjäreborg i Finland samt hotelselskabet Resorts & Hotels, der bl.a. driver hotelkæderne Sunwing Family Resorts og Sunprime Hotels. Spies’ gæster flyver fortrinsvis med søsterselskabet Thomas Cook Airlines Scandinavia. Thomas Cook Group plc er noteret på Børsen i London og selskabets ca. 22.000 ansatte opererer i over 200 lande. Thomas Cook Group Airlines, der bl.a. tæller Condor i Tyskland og Thomas Cook Airlines i Storbritannien, er med over 100 moderne og miljøvenlige fly et af Europas største ferieflyselskaber.