STARK donerer over 200.000 kr. til kampen mod kræft

Byggemarkedskæden STARK har sat fokus på mænd og kræft i samarbejde med Kræftens Bekæmpelse. Ud over den løbende kommunikationsindsats har STARK samlet ind sammen med kunder, medarbejdere og leverandører i byggemarkederne. Resultatet er nu klar i form af en samlet donation på 216.748 kr. til Kræftens Bekæmpelse, der blev overrakt fredag 16/12-16.

I 2016 har byggemarkedskæden STARK, der er Danmarks førende leverandør til professionelle håndværkere, sammen med Kræftens Bekæmpelse sat fokus på mænd og kræft under sloganet ”Sammen står vi stærkere” i tilknytning til kampagnen Mand det nytter.

Som en del af samarbejdet har STARK hen over foråret og efteråret kørt kampagner i samtlige af kædens forretninger landet over. Her har STARK sammen med kunder, medarbejdere og leverandører samlet støttekroner ind til Kræftens Bekæmpelse.

Det resulterer nu i en samlet donation til Kræftens Bekæmpelse på 216.748 kr., der blev overrakt til fundraisingchef i Kræftens Bekæmpelse Ken H. Andersen i STARK Glostrup fredag 16. december 2016.

Hver en krone gør en forskel

- Det har været spændende at følge, hvor meget STARK kunne samle ind. Hver en krone gør en forskel og gør det muligt for os at komme endnu længere ud med støtte til forskning, oplysning og patientstøtte, udtaler Ken H. Andersen i forbindelse med overrækkelsen.

Fra STARKs side understreger marketingdirektør Jesper Gaarde, at budskaberne om forebyggelse og godt helbred ikke kun gavner mændene selv, men også deres familie, venner og kolleger:

- Vi støtter, fordi det nytter, og fordi kræft er en vedkommende sag, der ikke kun berører mænd, men hele befolkningen. Hos STARK arbejder vi efter at møde kunderne i øjenhøjde der, hvor de er, og byde ind med en professionel holdning til tingene.

- Kræftens Bekæmpelse er en troværdig organisation, som arbejder professionelt i en god sags tjeneste, der berører os alle. Vi har derfor været glade for samarbejdet og ikke mindst dét, at vi sammen har fået sat stærkere fokus på mænd og kræft i årets løb. Uden den fælles opbakning hele vejen rundt fra kunder, medarbejdere og leverandører var det ikke lykkedes, fortsætter han.

Troværdig kommunikation i øjenhøjde med målgruppen

Ud over kampagnerne har samarbejdet mellem STARK og Kræftens Bekæmpelse udmøntet sig i en koordinereret indsats på tværs af alle kædens kommunikationsplatforme. Fra tilbudsaviser, annoncer, plakater og skiltningen i forretningerne til indholdet på stark.dk, sociale medier og digitale nyhedsbreve har STARK således sat fokus på mænd og kræft i et format, der er i øjenhøjde med målgruppen.

- Mange mænd undgår helst at beskæftige sig alt for meget med kræft og sygdom, men via dette samarbejde er budskaberne blevet kommunikeret ud inden for nogle rammer, som taler mere direkte til mændene. Det er med til at øge opmærksomheden på kræft, der hvert år rammer flere end 17.000 mænd i Danmark, siger Ken H. Andersen til slut.