Brutalt stærk og effektiv!

Brutalt stærk og effektiv!

En af sidste års store nyheder fra STIHL, FSA 130, har netop vundet test hos det svenske landskabsmagasin DMG.

Stillet overfor velkendte konkurrenter fra blandt andet Husqvarna, Stiga, Pellenc og Makita, blev STIHL FSA 130 topscorer med bemærkningen "Brutalt stærk og effektiv".

Der blev målt på kraft, effektivitet, batteri, udholdenhed, ergonomi, anvendervenlighed samt udskiftning af tråd. Sidstnævnte var det eneste der trak ned hos dommerpanelet, idet der skulle to hænder til for at løse tråden. Når det så er sagt, var dommerne imponeret over kraften i maskinen, når den kørte igennem 40-50 cm højt gras. Kommentaren her var "Det er intet mindre end verdensklasse".

Den generelle kommentar omkring maskinen var: "Denne maskine pulveriserer græsset fuldstændigt. Indstil selen så trimmerhovedet har den ønskede klippehøjde, så er det bare at vippe frem og tilbage, så meget du orker. Man kan næsten presse maskinen så hårdt som man lyster ,uden at den taber kraft eller effektivitet. Har du tvivl omkring brugen af batteridrift, kommer du til at ændre opfattelse når du prøver denne trimmer. Har du mere krævende opgaver kan trimmerhovedet udskiftes med en klinge."

Begejstringen ville med andre ord ingen ende tage, og der blev da også taget rigtig godt imod kraftkarlen, da den kom ud hos STIHL forhandlerne i 2017.

Vægt: 4,2 kg
Længde u/udstyr: 175 cm
Skæreomkreds i diameter: 420 mm
Leveres med: Trimmerhoved, autoCut 25-2
Bæresele
Vejl. udsalgspris u/batteri: 4.295,-

Til april måned kommer endnu en lækker batteridrevet nyhed ud til STIHL forhandlerne , nemlig en batteridrevet KombiMaskine ved navn KMA 130 R.