Den kompakte, men kraftfulde nye STIHL PS 3000 er en mobil powerstation, som garanterer ydeevne i alle situationer. Foto: STIHL

Bærbar strømforsyning fra STIHL sikrer ydeevne i alle situationer

Strøm ude i felten er et behov, som går igen på tværs af forskellige brancher. Med STIHL PS 3000 får brugeren nemt strøm til sine værktøjer, maskiner og batterier – helt uden støj og emissioner.

STIHL fortsætter udviklingen af benzinfri alternativer med den seneste innovation PS 3000 – en mobil powerstation. Den nye STIHL PS 3000 forsyner brugeren med strøm når som helst, hvor som helst. Den bærbare strømforsyning er egnet til professionelle brugere i skov-, have- og gartnerbranchen, men har et bredt anvendelsesområde, der dækker alt lige fra friluftsliv til food trucks.

– PS 3000 giver kraft til såvel professionelle højtryksrensere som industristøvsugere og opladelige batterier. Samtidig kan den bruges til arbejdsbrug af f.eks. brandmænd, men også på campingferien. En mobil powerstation er ganske enkelt egnet til alle, der har brug for strøm ude i felten, siger Mats Gustafsson, som er produktchef for STIHL Norden.

En bærbar strømforsyning i smart udformning
STIHL PS 3000 er et af markedets stærkeste powerstations med et højt vægt/effekt-forhold. På trods af en kapacitet på 2.074 Wh, vejer PS 3000 kun 19,8 kg og har et kompakt design. Den er udstyret med både 230-voltsudtag og Neutrik powerCON, som er et udtag, der er designet specielt til krævende udendørs anvendelser, hvilket garanterer ydeevne til de fleste produkter og værktøjer. STIHL PS 3000 er desuden modstandsdygtig over for støv og vand, nem at bruge og har et display, der viser batteri- og opladningsstatus.

– STIHL er glade for at have udviklet et emissionsfrit alternativ i høj kvalitet til den traditionelle benzingenerator. Med PS 3000 kan vi tilbyde brugeren støjsvag opladning og nem brug uden at gå på kompromis med ydeevnen, siger Mats Gustafsson.

STIHL PS 3000

Udgående spænding [V/Hz]:

Nominel effekt [W/A]:

Kapacitet [Wh]:

2074

Opladningstid:

<3 t. (100%)

Vægt [kg]:

19,8

Mål [mm]:

420x210x420

Kabinet:

IP54+

Boost 150%/200%/250%/Peak [W]

5400/7200/9000/

Yderligere oplysninger kan fås ved at kontakte:
Mats Gustafsson, produktchef hos STIHL Norden, +46 0302-248 00, mats.gustafsson@stihl.se
Karina Siglev Valtersdorf, marketingkoordinator STIHL Danmark, +45 36 86 05 02, karina.valtersdorf@stihl.dk

Om STIHL

STIHL tilbyder maskiner og produkter til haver, skove og grønne områder. Via autoriserede forhandlere leveres blandt andet batteridrevne havemaskiner som robotplæneklippere, hækkeklippere og græstrimmere samt højtryksrensere, motorsave, kratryddere og smarte løsninger til såvel private som professionelle brugere. STIHL er en global koncern, hvor kvalitet og sikkerhed er i centrum, og som arbejder på at bidrage til en mere bæredygtig fremtid. Koncernen har omkring 20.000 medarbejdere og omsatte for 5,06 milliarder euro i 2021. Det nordiske hovedkontor ligger i Sverige, og der er afdelinger i Norge, Danmark og Finland. Læs mere på www.stihl.dk.