De nye STIHL HSA 30 og HSA 40 leverer imponerende klippeydelse takket være de diamantslebne og hærdede kvalitetsknive.

Batteridrevne hækkeklippere til havebrugeren: STIHL introducerer HSA 30 og HSA 40

Med de nye batteridrevne hækkeklippere STIHL HSA 30 og HSA 40 er det nemt og støjsvagt at holde havehækken i topform. Med en vægt på kun hhv. 2,2 og 2,3 kg inklusive batteri er disse prisbelønnede basismaskiner til mindre haver særligt lette at håndtere. Begge modeller leverer et imponerende klipperesultat takket være de diamantslebne og hærdede kvalitetsknive.

De to batteridrevne hækkeklippere er nemme at håndtere og ideelle til haveejeren, som ønsker at holde havehækken hurtigt, nemt og støjsvagt. HSA 30 har en 45 centimeter lang kniv med en tandafstand på 22 millimeter, hvilket gør den til det perfekte udstyr til let formklipning og beskæring. HSA 40 har en knivlængde på 50 centimeter, og tandafstanden på 24 millimeter muliggør beskæring af selv et år gamle skud. De har også en topbeskyttelse, som beskytter knivblades spids mod slitage, når brugeren klipper tæt på jorden.

– Hvis man har brug for en hækkeklipper, som har lav vægt, som ikke forstyrrer naboer eller dyr, og som er udstyret med gennemtænkte detaljer, er HSA 30 og HSA 40 rigtig gode alternativer. Håndtagets ergonomiske form er belagt med et blødt materiale, så det ligger godt i hånden, og loophåndtaget med strømafbryder sikrer også bekvem håndtering og et solidt greb, siger Mats Gustafsson, Product Launch Manager for STIHL Norden.

De nye hækkeklippere får deres energi fra batterisystemet AS 2. 10,8 V litiumionbatteriet og den tilhørende AL 1-oplader er kompatible med alle andre værktøjer i dette modulære system – fra hækkeklippere og græs- og busktrimmere til batteridrevne beskæringsmaskiner og håndholdte støvsugere. Meget praktisk, hvis man ejer mere end én enhed og dermed kan bruge batteriet og opladeren flere gange.

Højdepunkter:

• Kraftfuld maskine med præcise klipninger: De nye batteridrevne hækkeklippere STIHL HSA 30 og HSA 40 er udstyret med en kraftfuld jævnstrømsmotor og leverer præcise klipperesultater takket være deres laserklippede, diamantslebne og hærdede kvalitetsknive. De udmærket sig ikke alene i kraft af det visuelle udseende, men hjælper også med at opnå en sund hæk.
  • Lav vægt og bekvem at arbejde med: STIHL HSA 30 og HSA 40 er kendetegnet ved den lave vægt på kun hhv. 2,2 og 2,3 kilogram, inklusive batteriet. Kombineret med de optimalt afbalancerede værktøjers design mindsker dette belastningen af armene og gør præcisionsarbejde nemmere.
  • Praktisk batteridrevet system: HSA 30 og HSA 40 får sin energi fra AS 2-batteriet, som indgår i batterisystemet AS og er udformet til private ejendoms- og haveejere.

STIHL HSA 30 og HSA 40 kan fås hos autoriserede forhandlere fra oktober 2023.

Specifikationer

STIHL HSA 30 STIHL HSA 40
Batteriteknik: Litiumion Litiumion
Motor: DC Motor DC Motor
Lydstyrkeniveau (dB(A)): * 90 90
Driftstid (min): 50 40
Vibrationer venstre/højre (m/s²): ** 1.4 / 1.9 1.4 / 1.9
Vægt inklusive AS 2-batteri (kg): 2.2 2.3
Skærelængde (cm): 45 50

** K-faktor iht. direktivet 2006/42/EF = 2 m/s²
* K-faktor iht. direktivet 2006/42/EF = 2,0 dB(A)

Yderligere oplysninger kan fås ved at kontakte:
Emma Birgersson, Nordic PR & Communications Manager,
+46 73-736 23 14, emma.birgersson@stihl.se.

STIHL leverer maskiner og produkter for hage, skog og grøntområder. Via sertifiserte forhandlere tilbyr vi blant annet batteridrevne hagemaskiner som robotgressklippere, hekksakser og gresstrimmere, samt høytrykksvaskere, motorsager, ryddesager og smarte løsninger for både privatpersoner og profesjonelle brukere. STIHL er et globalt konsern med kvalitet og sikkerhet som motto, og vi arbeider for å bidra til en mer bærekraftig fremtid. Konsernet har rundt 20 550 ansatte, og hadde en omsetning på 5,49 milliarder euro i 2022. Det nordiske hovedkontoret ligger i Sverige, med virksomhet i Norge, Danmark og Finland. Les mer på www.stihl.no.