Takket være en lav vægt og en fremragende balance bidrager den batteridrevne stangsav STIHL HTA 50 til et enkelt og problemfrit havearbejde.

Den batteridrevne teleskopstangsav HTA 50 leverer præcise snit i store højder

Den nye batteridrevne teleskopstangsav STIHL HTA 50 leverer præcise snit på steder, hvor dine arme ikke kan nå, og er perfekt til personer, som udfører træpleje på pryd- og frugttræer. Takket være en totallængde på 280 centimeter kan beskæringen udføres enkelt og trygt fra jorden, uden at stigen skal findes frem.

Sammen med den kraftfulde, støjsvage motor sikrer den nye batteridrevne HTA 50 hurtige arbejdsforløb og præcis snit. Med høj skærehastighed og lav vægt går arbejdet hurtigt og skåner både skuldre og arme. På trods af den høje ydelse er støjniveauet lavt, og der kræves ikke høreværn.

– HTA 50 får ikke bare pluspoint, når det gælder rækkevidde og skæreydelse. Den imponerer også med mange praktiske detaljer i relation til både arbejdskomfort og udstyr. Eksempelvis er batteriet placeret i maskinhuset, hvilket giver en fremragende balance og en bedre arbejdsstilling. Betjeningsfunktionerne er designet til både venstre- og højrehåndede, og den skridsikre belægning på håndtaget giver et sikkert greb, siger Mats Gustafsson, produktchef STIHL Norden.

HTA 50 er som standard udstyret med savkæden STIHL 1/4" Picco Micro 3 (PM3) og sværdet STIHL Rollomatic E Mini. Det kompakte gearhus sikrer et godt og tydeligt udsyn over skærepunktet. Teleskopstangsaven har en totallængde på 280 centimeter og kan med et forlængerrør, der fås som tilbehør, forlænges til hele 330 centimeter. Ved arbejdsdagens afslutning kan skaftet på HTA 50 nemt deles, helt uden værktøj, med henblik på fleksibel og pladsbesparende transport og opbevaring.

Med en grenkrog placeret på skærehovedet er det lettere at fjerne kviste og grene. Kædestramningen fra siden gør det lettere at stramme savkæden, og takket være den halvtransparente olietank har brugeren altid styr på olieniveauet.

Værktøjet forsynes med energi fra et kraftfuldt 36-V-lithium-ion-batteri, som indgår i STIHL AK-systemet, og som med fordel kan anvendes sammen med andre haveredskaber i systemet. Til HTA 50 anbefales AK 20 batteriet, hvilket giver en driftstid på op til 45 minutter pr. opladning, men HTA 50 er også kompatibel med alle batterier i det modulære AK-system. Ud over teleskopstangsaven omfatter AK-systemet også maskiner inden for flere forskellige produktsegmenter til hus og have. Dertil findes batterier og opladere med forskellige energiniveauer, hvilket er praktisk, hvis du ejer mere end én maskine og dermed kan anvende tilbehøret flere gange.

HTA 50

Batteriteknik:

Motor:

Lithium-ion

DC

Totallængde:

280 cm

Skærelængde:

25 cm

Skæreudstyr

- Savkæde:

- Sværd:

STIHL ¼" Picco Micro 3 (PM3)

STIHL Rollomatic E Mini

Lydtrykniveau:

78 dB(A)

Lydeffektniveau:

94 dB(A)

Vægt (ekskl. batteri):

3,6 kg

Batteri:

36 V

Vibrationsværdi, venstre/højre:

0,5/1,0 m/s²:

Driftstid:

45 minutter

Tilgængelig i Norden hos autoriserede STIHL forhandlere fra tidligt forår 2022.

Yderligere oplysninger kan fås ved at kontakte:
    Mats Gustafsson, produktchef STIHL Norden, +46 (0)302-248 00, mats.gustafsson@stihl.se
    Karina Siglev Valtersdorf, marketingkoordinator STIHL Danmark, +45 36 86 05 02, karina.valtersdorf@stihl.dk

Om STIHL
    STIHL tilbyder maskiner og produkter til haver, skove og grønne områder. Via autoriserede forhandlere leveres blandt andet batteridrevne havemaskiner som robotplæneklippere, hækkeklippere og græstrimmere samt højtryksrensere, motorsave, kratryddere og smarte løsninger til såvel private som professionelle brugere. STIHL er en global koncern, hvor kvalitet og sikkerhed er i centrum, og som arbejder på at bidrage til en mere bæredygtig fremtid. Koncernen har omkring 20 550 medarbejdere og omsatte for 5,49 milliarder euro i 2022. Det nordiske hovedkontor ligger i Sverige, og der er afdelinger i Norge, Danmark og Finland. Læs mere på www.stihl.dk.