STIHL FSA 57

Få hurtigt flotte kanter med den nye batteridrevne græstrimmer FSA 57

Med den brugervenlige græstrimmer FSA 57 fra STIHL kan man nemt og uden problemer få fine kantlinjer i haven. Trimmeren er velafbalanceret, støjsvag og udstyret med afstandsbøjle, så det også er nemt at klippe ved træer, buske og andre genstande.

FSA 57 er en batteridrevet trimmer til haver og andre mindre græsarealer. Den er bekvem at bruge, vejer kun 3,5 kg inklusive batteri og kræver ikke brug af høreværn.

”Med FSA 57 kan man nemt og hurtigt klare alle typer græstrimning og rydning. Det er en praktisk og brugervenlig græstrimmer, der er både velafbalanceret og nem at tilpasse brugerens behov,” siger Henrik Tångberg, der er Technical Customer Support hos STIHL Danmark.

Længden på trimmerens rigrør justeres nemt og uden brug af værktøj, og det samme gælder håndtagets vinkel – på den måde kan den tilpasses den enkelte bruger. Maskinen er ergonomisk udformet med gummibeklædt håndtag og optimeret betjeningsgreb med aktiveringslås, så den kan håndteres sikkert.

Græstrimmeren FSA 57 har en klippediameter på 280 mm og leveres med afstandsbøjle, som sikrer, at der også opnås et godt resultat ved træer, buske, kantsten og andre genstande. Det nye trimmerhoved, AutoCut C 3-2, har standardudførelse og er designet til nem og bekvem håndtering. Trimmerhovedet PolyCut 3-2 med knive fås som tilvalg.

”Med AutoCut C 3-2 kan der påfyldes trimmertråd uden at åbne trimmerhovedet, og under brug kan tråden fremføres ved at banke trimmeren mod jorden. Det er også let at skifte mellem de to trimmerhoveder. Det nye trimmerhoved AutoCut C 3-2 egner sig bedst til græstrimning, mens PolyCut er et bedre valg, når det gælder ukrudt,” siger Henrik Tångberg.

FSA 57 tilhører batterisystemet AK-system fra STIHL. Græstrimmeren kan købes som maskinenhed eller i et sæt med batteriet AK 10 og oplader og har en driftstid på op til 40 minutter. Eller udtrykt i meter – cirka 625 meter græskant på én opladning.

FSA 57 AutoCut C 3-2 (2 mm)
Batteri: AK 10
Vægt med batteri og skæreværktøj: 3,5 kg
Skærebredde: 280 mm