De nye fejemaskiner KG 770 og KGA 770 fra STIHL er udviklet til professionelle brugere og giver effektiv rengøring af såvel fortove som store lagerlokaler.

Fejemaskiner fra STIHL giver effektiv rengøring både ude og inde

STIHL, den globale familieejede virksomhed, der fremstiller maskiner og produkter til haver, skove og grønne områder, lancerer to nye fejemaskiner til professionelle brugere. De nye KG 770 og KGA 770 fanger alt fra PET-flasker til mere fint støv og giver effektiv rengøring af såvel fortove som store lagerlokaler.

Nu lanceres KG 770 og KGA 770, to nye fejemaskiner fra STIHL til fejning både inden- og udendørs. Forskellen på de to modeller er, at KG 770 er en manuel fejemaskine, mens KGA 770 drives af et batteri fra batterisystemet STIHL AP. Begge maskiner er udstyret med STIHL Multiclean Plus System, hvilket indebærer to robuste pladebørster til effektiv rengøring langs f.eks. vægge, hjørner eller fortovskanter samt en fejevalse, der nemt samler mere fint støv op.

– De nye fejemaskiner er optimale til dem, der effektivt vil rengøre hårdere underlag, f.eks. fortove eller gulvet i et lagerlokale. Brugeren kan nemt justere børsternes højde, så de passer til underlaget, og maskinerne opfanger alt fra mere fint støv til groft snavs som f.eks. dåser og PET-flasker, siger Mats Gustafsson, Product Launch Manager hos STIHL Norden.

Både KG 770 og KGA 770 har et ergonomisk formet håndtag, der nemt kan tilpasses brugerens højde. Modellerne er udstyret med en affaldsbeholder, der kan rumme hele 40 liter. Den manuelle fejemaskine KG 770 er velegnet til rengøring af større arealer på op til 1.500 kvadratmeter, mens den ekstra styrke i AP-batteriet gør, at KGA 770 kan klare arealer på op til 2.200 kvadratmeter.

– Det faktum, at KGA 770 er batteridrevet indebærer selvsagt højere ydeevne og endnu mere fleksibel rengøring. I teorien kan KGA 770 feje 3.250 kvadratmeter i timen og KG 770 2.900 kvadratmeter i timen. Batteridriften bidrager ganske enkelt til en mere effektiv og bekvem rengøring for brugeren, siger Mats Gustafsson.

Højdepunkter:

• Udstyret med STIHL Multiclean Plus System: To robuste pladebørster og en fejevalse giver høj rengøringseffekt selv i de mest trange hjørne og ved forhindringer. Fanger alt fra dåser og PET-flasker til mere fint støv.
      • Mindre støvdannelse takket være tætningsliste og to holdbare luftfiltre, der er nemme at vaske.
      • Ergonomisk håndtag, som nemt kan tilpasses brugerens højde.
      • AP-batteriet i KGA 770 muliggør bekvemt og effektiv fejning af arealer på op til 2.200 kvadratmeter.

STIHL KG 770 og KGA 770 er tilgængelige hos autoriserede STIHL-forhandlere.

KG 770

KGA 770

Fejevidde:

770 cm

Til arealer på op til maks.:

1.500 m2

2.200 m2

Vægt:

15 kg

17 kg

Teoretisk fejeydelse:

2.900 m2/t

3.250 m2/t

Affaldsbeholderens kapacitet:

40 l

Drift:

Manuel

STIHL AP-batteri

Driftstid med AP 100:

Op til 84 min.

Driftstid med AP 200:

Op til 168 min.

Driftstid med AP 300:

Op til 210 min.

Yderligere oplysninger kan fås ved at kontakte:
      Emma Birgersson, Nordic PR & Communications Manager,
      +46 73-736 23 14, emma.birgersson@stihl.se.

Om STIHL
      STIHL tilbyder maskiner og produkter til haver, skove og grønne områder. Via autoriserede forhandlere leveres blandt andet batteridrevne havemaskiner som robotplæneklippere, hækkeklippere og græstrimmere samt højtryksrensere, motorsave, kratryddere og smarte løsninger til såvel private som professionelle brugere. STIHL er en global koncern, hvor kvalitet og sikkerhed er i centrum, og som arbejder på at bidrage til en mere bæredygtig fremtid. Koncernen har omkring 20 550 medarbejdere og omsatte for 5,49 milliarder euro i 2022. Det nordiske hovedkontor ligger i Sverige, og der er afdelinger i Norge, Danmark og Finland. Læs mere på www.stihl.dk.