GULD- OG SØLVMEDALJE TIL SVERIGE I FOUR NATIONS CUP OG SIX NATIONS CUP

GULD- OG SØLVMEDALJE TIL SVERIGE I FOUR NATIONS CUP OG SIX NATIONS CUP

Ferry Svan var mildest talt i topform, da han søndag aften den 20. september erobrede førstepladsen i TIMBERSPORTS® Four Nations Cup i tyske München. Svenskeren nærmest udkonkurrerede erfarne atleter fra Frankrig, Østrig og Schweiz, da han kom øverst på podiet. I løbet af aftenen bød Ferry på hele fire personlige rekorder, hvoraf en var nordisk rekord. I Six Nations Cup tidligere på dagen fik svenske Emil Hansson en andenplads efter en hård start.

Allerede før søndagens konkurrence meddelte Ferry, at han er i sit livs hidtil bedste form. Det beviste han til Four Nations Cup, da konkurrencen blev afgjort søndag aften, hvor han fik guldmedaljen, som er hans første i international konkurrencesammenhæng siden Rookie-VM 2017. Med hele ni point ned til andenpladsen placerede han sig foran erfarne atleter som blandt andet den femfoldige franske mester Pierre Puybaret, østrigeren Armin Kugler og den 46-årige veteran Christophe Geissler fra Schweiz. Desuden bød Ferry på rekord efter rekord. Han satte i alt fire personlige rekorder, hvoraf en var nordisk rekord i den spektakulære og avancerede disciplin Springboard.

”Det føles helt fantastisk! Jeg har virkelig haft selvtilliden i orden og følt, at al min træning sidder på rygraden. Nu skal jeg hjem og træne op til European Trophy-kvalifikationen. Formen føles god, så nu skal jeg sørge for at bevare den frem til næste konkurrence,” siger en tilfreds Ferry Svan.

Landholdskollegerne Calle Svadling og Johannes Eriksson fik henholdsvis en fjerde- og en niendeplads.

Stærkt svensk comeback i Six Nations Cup
Rookie-konkurrencen Six Nations Cup tidligere på dagen bød på en hård start for svenskerne Edvin Karlsson og Emil Hansson. De blev begge diskvalificeret i den første disciplin Stock Saw og måtte derfor kæmpe hårdt for at komme tilbage i konkurrencen. Men forhåndsfavoritten Emil Hansson slog til og vandt de tre resterende discipliner. I den sidste disciplin Underhand Chop satte han desuden ny nordisk rekord. En rekord, han slog med hele to sekunder.

”Jeg er meget tilfreds med dagens konkurrence. Der kunne ikke gøres bedre comeback med sejr i de resterende tre discipliner, en andenplads og en nordisk rekord,” siger Emil Hansson.

Resultat for Six Nations Cup (Rookie)
1.Oliver Reinhard, Schweiz
2.Emil Hansson, Sverige
3.Loic Voinson, Frankrig