Til FS 411 C-EM indgår en savklinge, som måler hele 250 mm i diameter, hvilket gør den professionelle kratrydder endnu mere effektiv.

Mere effektiv rydning med nye maskiner fra STIHL

STIHL opdaterer nu sortimentet med flere nye kratryddere til professionel brug. De nye funktioner gør maskinerne mere effektive og arbejdet mere bekvemt. Kratrydderne er udstyret med en ny beskyttelse, som muliggør bedre tilførsel af trimmertråd, hvilket giver større effektivitet i arbejdet i skov, på mark og langsveje. Desuden har styret fået en ny vinkel, så arbejdet er mere ergonomisk.

Nyhederne findes på modellerne FS 361 C-EM, FS 411 C-EM, FS 461 C-EM og FS 491 C-EM. Kratrydderne henvender sig først og fremmest til de professionelle, som arbejder med større vej, mark- og skovområder, og med opdateret klippediameter bliver kratrydderne endnu mere effektive.
– Hemmeligheden er en ny beskyttelse, som frigiver mere trimmertråd. Det betyder, at produktiviteten øges betydeligt, da brugeren kan arbejde hurtigere, siger Mats Gustafsson, som er produktchef hos STIHL Norden.

Til FS 411 C-EM indgår også en savklinge, som måler hele 225 mm i diameter. Dette kan tilkøbes til resten af modellerne. Desuden får kratrydderne en ny optimeret vinkel på håndtaget, som muliggør et endnu mere ergonomisk arbejde.

– Tilsyneladende små justeringer, som f.eks. vinklen på et håndtag, kan have stor betydning. Dette er professionelle kratryddere, som er udviklet til at give en mere effektiv rydning. Men ergonomien er et meget vigtigt aspekt. Med et mere bekvemt styr forbedres hele arbejdsoplevelsen, siger Mats Gustafsson.

Alle modeller er udstyret med STIHL ErgoEasy2Start som standard – et system, der forenkler og kræver mindre kraft ved start af maskinen. Endnu en nyhed er, at
alle modeller er opdateret til den nyeste generation af STIHL M-Tronic, 3.0, som er en elektrisk motorstyring.

De nye modeller kan fås fra foråret 2022 hos autoriserede STIHL forhandlere.

Yderligere oplysninger kan fås ved at kontakte:
Mats Gustafsson, produktchef hos STIHL Norden,
+46 0302-248 00, mats.gustafsson@stihl.se
Karina Siglev Valtersdorf, marketingkoordinator STIHL Danmark,
+45 36 86 05 02, karina.valtersdorf@stihl.dk

Om STIHL
STIHL udvikler og fremstiller værktøj til haver, skovbrug, landskabspleje og byggebranchen. Produkterne sælges kun hos autoriserede forhandlere – i Danmark har STIHL ca. 150 forhandlere. Det danske hovedkontor ligger i Brøndby, uden for København. I 2019 omsatte STIHL for 3,93 milliarder euro. Koncernen har godt 17.000 medarbejdere i ca. 160 lande. Læs mere og find nærmeste forhandler på www.stihl.dk