Batteristangsaven HTA 150 til skovejere og skovbrug er det første batteriværktøj fra STIHL, som er udviklet specielt til arbejde med skovpleje.

Nu lanceres stangsaven STIHL HTA 150 – udviklet specielt til skovpleje

Nu lanceres STIHL HTA 150, den første batteridrevne stangsav, som er udviklet specielt til skovpleje. HTA 150 har et særligt kort, let og stift skaft og er udstyret med et ergonomisk loophåndtag. Med AP 300 S-batteriet kan brugeren arbejde i op til 70 minutter, og maskinens ergonomiske detaljer gør, at også kroppen orker længere tid.

Den nye STIHL HTA 150 er en 196 centimeter lang, kraftfuld stangsav, som er udviklet specielt til skovpleje. I kombination med selen STIHL ADVANCE X-TREEm HT muliggør den præcis styring og effektiv vedligeholdelse af yngre beplantning og blandet vegetation. Uønsket vegetation kan også fjernes nemt og bekvemt, mens man står på jorden.

HTA 150 er som standard udstyret med sværdet STIHL Rollomatic E Mini, med en skærelængde på 30 centimeter, og savkæden STIHL 3/8" Picco Micro Mini 3 (PM3), hvilket sikrer nøjagtige og rene snit.

– HTA 150 har med en kraftfuld EC-motor. I kombination med den lette magnesiumgearkasse udmærker denne motor sig ved høje drejningsmomenter og lave vibrationer. Desuden har den et luftfilter, som er nemt at rengøre, og som sikrer motorkøling og dermed lang levetid med konstant høj ydeevne, siger Mats Gustafsson, Product Launch Manager hos STIHL Norden.

STIHL HTA 150 drives af et 36 V litiumionbatteri fra batterisystemet STIHL AP, som er udviklet til professionelle brugere. Batteriet AP 300 S anbefales. Det giver stangsaven tilstrækkelig kraft til op til 70 minutters skovarbejde på en batteriopladning. Batteriets placering giver også god balance ud over høj ydeevne. Ud over skovplejevarianten fås STIHL HTA 150 også som en allround stangsav til vedligeholdelse af eksisterende skove. I denne version er maskinen som standard udstyret med den mindre savkæde STIHL 1/4" Picco Micro 3 (PM3).

STIHL HTA 150 kan fås hos autoriserede STIHL forhandlere fra sommeren 2024.

Højdepunkter:

• Effektivt arbejde i skoven: HTA 150 er den første batteristangsav fra STIHL, der er udformet specielt til arbejde inden for skovpleje. Når der skal udføres nøjagtige snit, er HTA 150 udstyret med et letvægtsskaft og en kraftfuld EC-motor.
    • Kraftfulde og præcise skæringer: HTA 150 er udstyret med sværdet STIHL Rollomatic E Mini med en skærelængde på 30 cm samt savkæden STIHL 3/8" Picco Micro Mini 3 (PM3). Dette sikrer høj skæreydelse, også til tykkere grene med op til 20 cm i diameter.
    • Ergonomisk og bekvem brug: HTA 150 har et ergonomisk loophåndtag. I kombination med selen STIHL ADVANCE X-TREEm HT, der fås som tilbehør, sikres nøjagtig og ubesværet styring af den 196 cm lange stangsav samt nem betjening mellem snittene.
    • Modulært batterisystem til professionelle brugere: HTA 150 drives af et 36 V litiumionbatteri fra STIHL AP-batterisystem, som er lavet specielt til erhvervsbrugere. Alle batterier i AP-systemet er kompatible med HTA 150, men AP 300 S anbefales til en driftstid på op til 70 minutter.
    • Forberedt til STIHL Connected: STIHL HTA 150 er konfigureret til STIHL Smart Connector 2 A og kan derfor nemt integreres i det cloudbaserede STIHL system.

Specifikationer

Batteriteknik

Litiumion

Motor/spænding

Børsteløs (EC) / 36 V

Længde

196 cm

Vægt (eksklusive batteri, loophåndtag og skæretilbehør)

4,7 kg

Sværdlængde

30 cm

Skæreudstyr
    - Savkæde
    - Sværd

- 3/8" Picco Micro 3 (PM3)
    - STIHL Rollomatic E Mini

Lydtrykniveau

94 dB(A)

Lydeffektniveau

100 dB(A)

Vibrationsværdi, venstre/højre:

4,0 / 5,6 (m/s2)

Driftstid (AP 300 S-batteri)

70 minutter

Om STIHL
    STIHL tilbyder maskiner og produkter til haver, skove og grønne områder. Via autoriserede forhandlere leveres blandt andet batteridrevne havemaskiner som robotplæneklippere, hækkeklippere og græstrimmere samt højtryksrensere, motorsave, kratryddere og smarte løsninger til såvel private som professionelle brugere. STIHL er en global koncern, hvor kvalitet og sikkerhed er i centrum, og som arbejder på at bidrage til en mere bæredygtig fremtid. Koncernen har omkring 19 805 medarbejdere og omsatte for 5,3 milliarder euro i 2023. Det nordiske hovedkontor ligger i Sverige, og der er afdelinger i Norge, Danmark og Finland. Læs mere på www.stihl.dk.

Johanna Hedström

Pressekontakt +46706221708