Ny løvblæser fra STIHL – 50 procent stærkere end sin forgænger

Ny løvblæser fra STIHL – 50 procent stærkere end sin forgænger

Nu lancerer STIHL, den nye batteridrevne løvblæser, BGA 86, til professionelle brugere med høje krav. Sammenlignet med sin forgænger har BGA 86 lavere vægt og bedre ergonomi og er nu den mest kraftfulde batteriløvblæser med batterikammer fra STIHL.

BGA 86 er en stærk løvblæser, som først og fremmest er rettet mod professionelle inden for f.eks. vedligehold af kirkegårde samt kommuner og viceværter. Den er desuden et godt valg til kræsne fritidsbrugere, der ønsker en særlig kraftfuld maskine.

Den nye model vejer næsten et halvt kilo mindre end sin forgænger, BGA 85, men har alligevel 50 procent mere blæsekraft takket være et ultrakompakt design og en højeffektiv EC-motor. Via kontaktarmen kan brugeren nemt justere blæsekraften efter behov.

• ”BGA 86 er en effektiv batteriløvblæser, der er nem at betjene, og som kan bruges til at fjerne løv, græs, affald og lignende fra f.eks. legepladser, parkeringspladser og i parker,” siger Henrik Tångberg, der er Technical Customer Support hos STIHL Danmark.

Det lave støjniveau betyder, at løvblæseren også kan bruges i mere støjfølsomme områder.

BGA 86 er velafbalanceret og nem at håndtere, fordi tyngdepunktet er tæt på håndtaget – slank og ergonomisk udformet, så det giver den bedst mulige brugeroplevelse.

• "Dette er en fleksibel og ideel maskine, hvis man ønsker hurtige resultater. Den kan bruges med såvel batteri i bæresystem som i maskinens batterirum,” siger Henrik Tångberg.

BGA 86 er ligesom forgængeren en del af AP-systemet, og begge løvblæsere er dermed kompatible med samme batteri. Batteriet AP 300 anbefales for at opnå optimal balance.

BGA 86
Blæsekraft: 15 N
Batterisystem: AP
Batteri: Eks. AP 300: 227 Wh eller AR 3000: 1 1 48 Wh