Roskilde bliver varm den 8-10 juni!

Roskilde bliver varm den 8-10 juni!

Der er i den grad lagt op til action, muskelbundter og spændende konkurrencer, når der skrues op for de Nordiske Mesterskaber i STIHL Timbersports på årets Roskilde Dyrskue den 8 - 10 juni.

STIHL Timbersports er sporten, hvor fårene skilles fra bukkene. Det er her de ægte skovhuggere konkurrerer på balance, talent og muskler, og hvor spændingen stiger for hver øksehug der tages.

Ingen anden sport byder på muligheden for at opleve en person håndtere en motorsav med mere end 60 HK og en kædehastighed på op imod de 250 km/t. Heller ingen anden sport kræver at atleten hugger trin ind i en træstamme, for at komme op på toppen, og hugge den af med sin fint slebne økse. Det er med andre ord en sport for de få, og en oplevelse at se!

De Nordiske Mesterskaber på Roskilde Dyrskue er konkurrencer både for Rookies (unge udøvere), nationale hold konkurrencer, såvel som individuelle konkurrencer hvor der i den grad bliver kamp til stregen.

Allerede nu er de respektive nordiske hold ved at blive sammensat, og inden længe glæder STIHL sig til at kunne annoncere alle navnene på startlisten.

Indtil videre ser programmet således ud:

Fredag den 8. juni:

Kl. 11:00 - 13:00: Rookies konkurrencer

Kl. 14:00 - 17:00: Hold konkurrencer

Lørdag den 9. juni:

Kl. 11:00 - 17:00: Individuelle konkurrencer (der vil blive indlagt en pause)

Søndag den 10. juni

Opvisning fra de prestigefyldte Champions Trophy konkurrencer

Bemærk, programmet er foreløbigt, og kan blive ændret. De gældende tidspunkter vil blive vist på storskærm ved scenen.

STIHL er Keine Kompromisse!

Og det er de danske STIHL fans også! Vis os hvordan en ægte dansk STIHL fan ser ud på FaceBook gruppen "Vis mig din STIHL". STIHL fans er nemlig noget helt specielt! Der er altid en grund til at de har valgt STIHL. De passer godt på deres STIHL, og STIHL er i mange tilfælde en del af deres DNA. Der er også mange der vælger STIHL fordi det er blevet anbefalet, og som årene går bliver de også inkarnerede STIHL fans. - Men om det er motorsav, hækkeklipper, plæneklipper, trimmer, en iMow robotplæneklipper eller noget helt andet gør ingen forskel. - Velkommen til de ægte STIHL fans!

STIHL koncernen udvikler, fremstiller og forhandler batteri-, el- og benzindrevne maskiner til erhvervsskovbrug, landbrug samt til vedligeholdelse af grønne områder, til byggesektoren og krævende private brugere. Udvalget af batteri-, el- og benzindrevne havemaskiner fra VIKING komplementerer produktsortimentet.

Produkterne distribueres udelukkende gennem autoriserede forhandlere, herunder 36 salgsselskaber, omkring 120 importører og mere end 45.000 forhandlere i over 160 lande. STIHL har været verdens bedst sælgende motorsavsmærke siden 1971. Virksomheden blev grundlagt i 1926 og har hovedsæde i Waiblingen tæt ved Stuttgart. I 2015 opnåede STIHL et samlet salg på 3,25 milliarder euro på verdensplan med en arbejdsstyrke på 14.245 ansatte.

Østrigske VIKING ejes 100 % af den familieejede tyske STIHL-koncern og varemærket glider i 2019 ind under STIHL varemærket.