STIHL er storfavorit i test af hækkeklippere

STIHL er storfavorit i test af hækkeklippere

Forbrugerrådet Tænk har testet 19 forskellige, elektriske hækkeklippere, og særligt ét mærke går igen, og igen og så lige igen. For STIHL løber med både første-, anden- og tredjepladsen i forbrugertesten, hvilket markerer deres førerposition i den grønne verden

Der går ikke lang tid, før hækken igen trænger til sit første sommerklip, og til alle dem der mangler udstyret til sådan en omgang, er der godt nyt. Forbrugerrådet Tænk har nemlig testet en lang række hækkeklippere, så du kan få den rigtige maskine til dig og din have. Og du kan være helt sikker på, at få den rette model, hvis du vælger en fra mærket STIHL, for virksomheden indtager både første-, anden- og tredjepladsen i Tænks forbrugertest. Alle tre hækkeklippere får ovenikøbet den flotte titel “Bedst i test”, hvilket understreger, at STIHL er markedsledende både til privat og professionelt brug.

“Det er naturligvis meget glædeligt med den anerkendelse, det er at få tre gange bedst-i-test-titler fra Tænk for vores hækkeklippere i én og samme test. Vi håber selvfølgelig, at det får endnu flere til at få øjnene op for, at vi er det helt rette match til ham eller hende med grønne fingre,” siger en glad Michael Nielsen, der er Sales & Country Manager hos STIHL Danmark.

Det er hækkeklipperne HLA 56, HSE 81 og den lette HSE 71, der alle har fået titlen “Bedst i test”. De 19 hækkeklippere, der har været med i forbrugertesten, kommer fra en række forskellige brands og er blevet testet i deres evne til hurtigt og godt at klippe thuja, laurbærkirsebær og den klassiske liguster, ligesom man har kigget på, hvor komfortable maskinerne har været at bruge, og hvor langt tid de batteridrevne maskiner har holdt sig kørende.

STIHL vinderen når nye højder
På testens førsteplads finder man den nye og helt særlige STIHL maskine, stanghækkeklipperen HLA 56, der er designet til at kunne klippe villahavens høje og brede buske eller hække. Og eftersom maskinen kan forlænges, er det muligt at nå alle de øverste kviste og grene fra jorden - og så endda helt uden ledning. På den måde slipper man for balancekampen på stigen, der aldrig har været for sarte sjæle.

“Vi introducerede stanghækkeklipperen sidste år, fordi haveejerne manglede en maskine, der gjorde det muligt at arbejde både højt og lavt uden at skulle anstrenge sig unødigt. Maskinen er overraskende let og støjsvag, hvilket gør havearbejdet meget mere behageligt for alle os, der elsker at gå i haven, og det er jo netop det, det handler om. Vi vil nemlig gerne gøre havearbejdet til en god oplevelse med håndværket i orden i stedet for en sur pligt,” forklarer Michael Nielsen.

Desuden fortæller han, at testvinderen også kan bruges som helt almindeligt hækkeklipper, når hverken højde eller bredde driller, så nu er der ingen undskyldning for ikke at have skarpe kanter på hækken længere.

Flere vindermaskiner - samme batteri
Nyheden om, at STIHL har tilegnet sig tre gange bedst-i-test-titler for sine hækkeklippere, lander på marketingansvarlig Karina Valtersdorfs skrivebord, netop som virksomheden har fået selvsamme fornemme titel for deres batteridrevne plæneklipper, RMA 339 C. Og faktisk har plæneklipperen og hækkeklipperen, HLA 56, noget meget centralt tilfælles. De er nemlig begge en del af STIHL AK-systemet, og det betyder, at de to maskiner bruger det samme batteri. Det vil altså sige, at man kan nøjes med et enkelt batteri til de to ellers forskellige maskiner - så man på den måde sparer både penge og ressourcer. I AK-systemet finder man blandt andet også motorsave og trimmere, der alle deler det dynamiske batteri.

”Det er jo nemt at sige, at vi laver nogle virkelig gode maskiner, men det gør vi altså - og ikke kun, hvis du spørger os. Ud over de testvindende hækkeklippere, plæneklipperen RMA 339 C og en lang række af vores andre modeller på topplaceringer i de forskellige tests, så har Tænk også tildelt os førstepladsen og ”Bedst i test” for vores fantastiske robotplæneklipper iMOW RMI 632. Det er alle titler og placeringer, som vi er meget stolte af, og vi vil naturligvis gerne fortælle både private og professionelle om både disse og alle vores mange andre maskiner, så der er nok at tage fat på. Vi kan se en stor interesse på STIHL Danmarks sociale medier, hvor vi bl.a. fortæller om vores maskiner, men også laver konkurrencer, kommer med havetips og meget mere,” forklarer Karina Valtersdorf.

Læs mere om både iMOW robotplæneklippere og en lang række andre STIHL maskiner på www.stihlgarden.dk

Yderligere oplysninger kan fås ved at kontakte
Marketingkoordinator Karina Siglev Valtersdorf, STIHL Danmark
Mail: karina.valtersdorf@stihl.dk